درحال بارگذاری ....
به هایپرتمپ خوش آمدید.وارد یا عضو شوید کاربرگرامی شما اکنون در مسیر زیر قرار دارید : بين كشاورزان و بخش ترويج بي‌اعتمادي وجود دارد

بين كشاورزان و بخش ترويج بي‌اعتمادي وجود دارد

تاریخ ارسال پست:
جمعه 03 مهر 1394
نویسنده:
nevisandeh
تعداد بازدید:
593

بين كشاورزان و بخش ترويج بي‌اعتمادي وجود دارد

نماينده مردم رشت در مجلس شوراي اسلامي گفت: مردم به بخش ترويج كشاورزي اعتمادي ندارند و بايد با آموزش‌هاي كاربردي كشاورزان اين بي‌اعتمادي را رفع نماييم.
جبار كوچكي‌نژاد با بيان اين مطلب كه در كشور، گيلان را با قطب كشاورزي مي‌شناسند، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، منطقه خزر اظهار داشت: مردم انتظار دارند به بخش‌هاي كشاورزي توجه خاصي صورت گيرد، و دولت بايد در بخش كشاورزي و ساير بخش‌ها راهكارهايي را مشخص و ارائه نمايد و جهاد كشاورزي نيز بايد تمام تلاش خود را بالا ببرد تا كشاورزان نيز داراي يك جهش و قدرت شوند.
وي ادامه داد: متاسفانه سياست در بخش كشاورزي سردرگم است و كارها در اين بخش به صورت روزمرگي صورت مي‌گيرد.
وي با اشاره به تخريب گلخانه‌هاي رشت در برف سال 83 يادآور شد: بيش از 10 ميليارد تومان براي احداث اين گلخانه‌ها هزينه شد كه متاسفانه بازدهي مناسبي را نداشت، به طوري كه كليه كساني كه در اين بخش سرمايه‌گذاري كرده بودند، خصوصا صاحبان گلخانه‌ها متضرر شدند.
كوچكي‌نژاد با انتقاد از عملكرد ضعيف وزير جهادكشاورزي به امضاء طرح استيضاح او اشاره كرد و متذكر شد: مقوله آب و سدسازي پشتوانه بخش كشاورزي است و اين انتظار از مسوولان مي‌رود كه عمقي‌تر به اين مساله نگاه و عمل كنند.
نماينده مردم رشت تصريح كرد: از مسوولان مي‌خواهم كه آستين همت را براي تامين آب كشاورزان از هم اكنون بالا بزنند و براي آينده فكري كنند تا با نزديك شدن به فصل زراعي، دغدغه تامين آب را نداشته باشند.
وي كشاورزي را زنجيره بهم پيوسته دانست و افزود: اگرچه كشاورزان شش ماه از سال بيكار هستند، اما پشتوانه كشاورزي به هم پيوسته است كه بايد با تلاش و مديريت موانع را برطرف نمود.
كوچكي‌نژاد با بيان اين‌كه برنامه مشخصي در استان براي كشت دوم وجود ندارد و كشاورزان بصورت خودجوش در اين زمينه كار مي‌كنند، افزود: اگر كشاورز بداند با كشت دوم از 2 هكتار زمين مي‌تواند 2 برابر محصول برداشت كند، از اين حركت استقبال خواهد كرد.
وي يادآور شد: 50 درصد شير گيلان از استان‌هاي اردبيل، زنجان و قزوين تامين مي‌شود و اين در حالي است كه پتانسيل‌هاي آن در استان وجود دارد و با استفاده از مهندسين كشاورزي مي‌توان علاوه بر اشتغالزايي و ورود تكنولوژي پيشرفته به استان اين مشكلات را حل نمود.
نماينده مردم رشت از عملكرد مديران بخش كشاورزي در استان انتقاد كرد و از همه مديران استان خواست تا با نمايندگان در تماس باشند و مسايل و مشكلات خود را با آنان در ميان گذارند تا آنها نيز با كمك گرفتن از وزيران و مسولان ذي ربط براي پيشرفت گيلان گام بردارند.
وي تاكيد كرد: اگر مديري در هر بخش به درستي عمل نكند، اگر از دوستان نزديك ما هم باشد، بايد عوض شود و جاي خود را به افراد كار كشته دهد.
كوچكي‌نژاد در پايان با بيان اين مطلب كه مهندسين پر تلاش بسياري در كشور وجود دارند، و اين مسوولان هستند كه بايد راه را براي آنها باز كنند، به خبرنگار ايسنا گفت: با فراهم كردن امكانات در آينده نزديك شاهد تحولات خوبي در بخش كشاورزي خواهيم بود، و ظرفيت‌هاي كشاورزي خوبي در استان وجود دارد كه مي‌تواند پاسخگوي نيازهاي مهندسين كشاورزي و مردم استان باشد.

 

 

کلمات کلیدی

بين كشاورزان و بخش ترويج بي‌اعتمادي وجود دارد

مطالب مرتبط
نظرات این مطلب
کد امنیتی رفرش