درحال بارگذاری ....
به هایپرتمپ خوش آمدید.وارد یا عضو شوید کاربرگرامی شما اکنون در مسیر زیر قرار دارید : آيا چيزی در مورد باکتريهای آهن و منگنز می دانيد؟

آيا چيزی در مورد باکتريهای آهن و منگنز می دانيد؟

تاریخ ارسال پست:
جمعه 17 مهر 1394
نویسنده:
nevisandeh
تعداد بازدید:
655

آيا چيزی در مورد باکتريهای آهن و منگنز می دانيد؟

 

 

 

این باکتریها آهن دو ظرفیتی را اکسید کرده و به صورت هیدروکسید فریک آبدار و همراه ترشحات چسبنده و ژلاتینی به محیط باز می‌گردانند. لجن قهوه‌ای حاصل که بوی نامطبوعی دارد از نشانه‌های وجود این باکتریها در آب است.

 

آهن و منگنز در آبهای زیرزمینی بویژه در چشمه‌های آب گرم به مقدار زیاد مشاهده می‌شوند. این دو فلز می‌توانند مشکلاتی از قبیل مزه، بو و رنگ را در آب ایجاد کنند.

 

این باکتریها با اکسید آهن دوظرفیتی به سه ظرفیتی، سبب پدیده آب سرخ می‌شوند که در مورد منگنز سبب ایجاد آب سیاه می‌شود. باکتریهای آهن در لوله های آبرسانی حاوی بیکربنات و آهن محلول یافت می‌شوند. این باکتریها از آهن به عنوان منبع انرژی و از بیکربنات به عنوان منبع کربن استفاده می‌کنند. پس از مرگ، باکتریهای آهن تجزیه شده و تولید بو و مزه نامطلوبی می‌کنند. باکتریهای رشته‌ای لپتوتریکس و کرنوتریکس، آهن را به صورت هیدروکسید فریک ترسیب می‌کنند.

 

باکتریهای آهن اتوتروف بوده و آهن دوظرفیتی محلول معدنی را اکسید کرده و تبدیل به آهن سه‌ظرفیتی نامحلول می‌کنند.

 

 

منبع مقالات کشاورزی ، مقالات باغبانی ، مقالات گیاهان داروئی مقالات زراعت مقالات ماشین های کشاورزی مقالات بیماریهای گیاهی مقالات حشره شناسی مقالات دامپروری و  جدیدترین تحقیق های کشاورزی عکس های کشاورزی و...  www.ake.blogfa.com    www.ake.blogfa.com          

 

کلمات کلیدی

آيا چيزی در مورد باکتريهای آهن و منگنز می دانيد؟

مطالب مرتبط
نظرات این مطلب
کد امنیتی رفرش