درحال بارگذاری ....
به هایپرتمپ خوش آمدید.وارد یا عضو شوید کاربرگرامی شما اکنون در مسیر زیر قرار دارید : پیام قرانی * هَلْ جَزاءُ الْاِحْسانِ اِلَّا الْاِحْسانُ

پیام قرانی * هَلْ جَزاءُ الْاِحْسانِ اِلَّا الْاِحْسانُ

تاریخ ارسال پست:
شنبه 28 شهریور 1394
نویسنده:
nevisandeh
تعداد بازدید:
925

پیام قرانی * هَلْ جَزاءُ الْاِحْسانِ اِلَّا الْاِحْسانُ

هدف کلی : اموزش قران کریم

هدف جزیی : اموزش پیام قرانی   * هَلْ جَزاءُ الْاِحْسانِ اِلَّا الْاِحْسانُ *    * پاداش کار خوب ، خوبی کردن است *

اهدف رفتاری :

1-     دانش اموزان بتوانند رفتار خوب و بد را از هم جدا کنند .

2-    دانش اموزان بتوانند خاطره ای از کارهای خوبی که انجام داده اند و در نتیجه باعث شد که کسی دیگر به او خوبی کند را بیان کند.

3-    دانش اموز بتوانند با اثار کارهای خوب و بد اشنا شوند .

 

حیطه شناختی : دانش اموزان بتواند تفاوت بین بچه ای که کارهای خوب انجام می دهد را با بچه ای که کارهای بد انجام می دهد را درک کند.

حیطه روانی – حرکتی : دانش اموز بتواند در زندگی خود خوبی کردن را یاد بگیرد و انجام دهد .

حیطه عاطفی :  اگر به کسی خوبی کنی و کمکش کنی ، خداوند نیز در جای دیگر به تو کمک خواهد کرد.

 

وسایل مورد نیاز : کتاب – ضبط صوت – کارت تصویر.

 

رفتار ورودی : معلم با مهربانی و سلام وارد کلاس می شود و با نام و یاد خدا درس و کلاس را شروع می کند بعد از ان به حضور و غیاب و دیدن تکالیف دانش اموزان می پردازد و اگر نقصی در کار باشد به اصلاح آن می پردازد.

      ارزشیابی تشخیصی : معلم قبل از ارائه درس جدید از دانش آموزان سوالاتی از درس گذشته می پرسد تا از یادگیری دانش آموزان اطمینان حاصل کند و دانش آموزان را برای ارائه درس جدید آماده کند.

گروه بندی کلاس : کلاس را به ۴ گروه ۵ نفره تقسیم کرده و به دانش اموزان ۲ دقیقه وقت داده که درمورد پاداش خوبی کردن فکر کنند و یک نفر به عنوان نماینده گروه نتیجه همفکری گروه را برای کلاس شرح دهد.

ایجاد انگیزه :

داستان : آهوی به سمت رودخانه رفت و تا ازاب رودخانه بخورد کمی زیر درخت ایستاد به رودخانه نگاهی کرد یهو چیزی در رودخانه دید پیش خود گفت : اون چیه ؟ ایا اون کلاغه یا یک کبوتر ؟ چرا تو اب افتاده ؟ بعد از چند لحضه صدایی میشنود ؛ کمک کمک . نزدیک رودخانه می رود عجیبه این کلاغه ،کلاغ می گوید کمک، کمک . اهو کلاغ را از رودخانه بیرون می اورد هنگامی که کلاغ از اب خارج می شود از اهو تشکر می کند و می رود .در روزی از روزها یه شکارچی به جنگل می اید نگاهش به اهو می افتد پیش خودش می گه چه غذای خوشمزه ای پس تصمیم میگیرد که اهو را شکار کند کلاغ شکارچی را می بیند و سنگ هایی از گلوله گلی درست می کند و به طرف شکار چی پرتاب می کند شکارچی فریاد می زند و اهو فرار می کند .

ارائه درس :

گام اول : بچه ها به نظر شما چرا کلاغ به اهو کمک کرد ؟ به گروه ها ۲ دقیقه فرصت می دهم تا با همفکری اعضای گروه تان جواب را پیدا کنید .معلم بعد از پایان زمان تعیین شده از هر گروه می خواهد نتیجه همفکری خود را به وسیله نماینده گروه بیان کنند . و همه گروه ها باید جواب سوال معلم را پاسخ دهند و معلم به تصحیح و تکمیل پاسخ ها بپردازد و نکات مهم ان را متذکر تا دانش اموزان بفهمند که بچه ای که خوبی می کند را خدا دوست دارد .

گام دوم : حالا از شما می خواهم که کتاب خود را باز کنید تا صفحه ۵۳ را با هم نگاه کنیم .بچه ها به گروه ها دوباره ۳ دقیقه فرصت می دهم تا با همفکری و مشورت یکدیگر هر چیزی را که درباره تصاویر این صفحه می بینید را برای من تعریف کنید . و بعد از پایان ۳ دقیقه معلم از همه چهار گروه نظر خواهی می کند بعد از تحسین دانش اموزان به تصحیح و تکمیل گفته های دانش اموزان می پردازد و دانش اموزان باید از نظر فهم درس جدید به حدی برسند که بدانند چه کارهایی جزء کارهایی خوب به حساب می اید .

گام سوم : بین هر گروه ۴ کارت پخش می کنیم از دانش اموزان می خواهیم با به تصویرروی کارت تصاویر مربوط به کارهای خوب و کارهای بد را جدا کنند و تصاویر کارهای خوب را در سمت راست تخته و تصاویر مربوط به کارهای بد را درسمت چپ تخته بچسبانند .

گام چهارم : خواندن پیام قرانی از روی کتاب .

معلم : بچه های عزیز از انجایی که همه ما بچه هایی که کارهای خوب انجام می دهند را دوست داریم خدا نیز بچه هایی را که کارهای خوب انجام می دهند را دوست دارد تا جایی که در کتاب اسمانی خود یعنی قران کریم از ان صحبت کرده است مانند همین ایه قرانی که در این صفحه می بینیم حالا همه با هم این پیام قرانی را با صدای بلند می خوانیم .   

ارزشیابی تکوینی : مروری دوباره درباره ی درس و پیام قرآنی و پرسیدن سوالاتی از دانش آموزان و رفع اشکالاتی که ممکن است دانش اموزان با ان روبرو شوند و در نهایت جمع بندی مطالب.

 ارزشیابی پایانی :

در پایان سوالاتی از دانش اموزان می پرسیم :

1-    سه مورد از ویژگی های بچه ای را که کارهای خوب انجام می دهد رانام ببرید .

2-    سه مورد از کارهایی که جزء کار خوب محسوب می شود را نام ببرید .

3-    تفاوت بین بچه ای که کارهای خوب انجام می دهد را با بچه ای که کارهای بد انجام می دهد را نام ببرید .

4-    چرا خدا به بچه هایی که به دیگران خوبی می کنند را دوست دارد و به او خوبی و کمک می کند؟

ارائه تکلیف خلاقانه :

یک مورد از کارهای خوبی که در خانه انجام می دهید را بنویسید و هفته اینده در کلاس برای بچه ها بخوانید .

 
کلمات کلیدی

پیام قرانی * هَلْ جَزاءُ الْاِحْسانِ اِلَّا الْاِحْسانُ

مطالب مرتبط
نظرات این مطلب
کد امنیتی رفرش