درحال بارگذاری ....
به هایپرتمپ خوش آمدید.وارد یا عضو شوید کاربرگرامی شما اکنون در مسیر زیر قرار دارید : مصرف نمک

مصرف نمک

تاریخ ارسال پست:
جمعه 17 مهر 1394
نویسنده:
nevisandeh
تعداد بازدید:
589

مصرف نمک:

 

مصرف نمک موجب تجمع آب در بدن کاهش ادرار و تشديد تنگي تنفس بيماران قلبي مي شود . قلب همانند پمپي ، خون را به ريه و آئورت مي رساند و سپس خون در بدن جريان مي يابد؛ در صورتي که اين پمپاژ توسط قلب

 

بخوبي صورت نگيرد تنگي نفس ايجاد شده و به دنبال آن آسم قلبي و آسم حاد ريه ظاهر مي شود . در بيماري هاي قلبي مادرزادي در کودکان نيز به علت ارتباط بين دو بطن ، خون تصفيه نشده وارد بطن چپ و سپس آئورت شده که موجب بروز سيانوز مي شود و ممکن است به تنگي نفس بينجامد. اگر مبتلايان به تنگي دريچه ميترال به طور ناگهاني کار سنگيني انجام دهند حالت خفگي و تنگي نفس شديد در آنان ايجاد مي شود و سرفه هاي شديد شبانه همراه با خس خس سينه و احساس خفگي از علايم تنگي نفس است.

 

در صورتي که قلب قادر به پمپ کردن خون نباشد، مقداري خون وارد ريه مي شود؛ به طوري که بيمار احساس خفگي مي کند و سرفه هايي توام با خلط خوني دارد. تنگي نفس در بيماران قلبي ، ريوي و عصبي ايجاد مي شود که تنگي نفس در بيماران قلبي توام با خس خس سينه است.

 

علاوه بر نمک ، مصرف چربي هاي اشباع شده نيز موجب رسوب کلسترول در عروق مي شود که به انسداد عروق کرونر مي انجامند؛ به طوري که اين انسداد مانع خون رساني به قلب مي شود که خود تنگي نفس را به دنبال دارد. فشار اکسيژن در کوه بسيار کم است و در نتيجه کوهنوردي ، تنگي نفس بيماران قلبي را تشديد مي کند. درمان عارضه بيماري براساس شدت و ضعف آن با تجويز داروهاي خاص يا اعمال جراحي و تعويض دريچه قلب قابل درمان است و در برخي موارد هم به درمان نيازي ندارد.

 

www.ake.blogfa.com      www.ake.blogfa.com    www.ake.blogfa.com  

نوشته شده در تاريخ ۸۸/۰۱/۲۹ توسط مهندس محمد اکرم ایرندگانی
کلمات کلیدی

مصرف نمک

مطالب مرتبط
نظرات این مطلب
کد امنیتی رفرش