close
تبلیغات در اینترنت
گزارش کارورزی در یک شرکت نرم افزاری
درخواست فیلم دانلود سریال جدید دانلود فیلم ایرانی دانلود فیلم خارجی
  • لیست کلیه تجربیات دبیران برای رتبه خبره و عالی

    لیست کلیه تجربیات دبیران برای رتبه خبره و عالی

  • لیست و فهرست کلیه اقدام پژوهی ها

    لیست و فهرست کلیه اقدام پژوهی ها

  • رمز های جی تی ای 5 بصورت کامل

    رمز های جی تی ای 5 بصورت کامل

  • معرفی دانشکده سلامت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

    معرفی دانشکده سلامت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

  • معرفی دانشکده سلامت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

    معرفی دانشکده سلامت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

  • آشنایی با دانشکده فنی انقلاب اسلامی

    آشنایی با دانشکده فنی انقلاب اسلامی

  • آشنایی با دانشکده فنی انقلاب اسلامی

    آشنایی با دانشکده فنی انقلاب اسلامی

  • آشنایی با دانشکده فنی انقلاب اسلامی

    آشنایی با دانشکده فنی انقلاب اسلامی

  • معرفی نظام آموزش عالی فیلیپین

    معرفی نظام آموزش عالی فیلیپین

  • معرفی نظام آموزش عالی ترکیه

    معرفی نظام آموزش عالی ترکیه

تبلیغات در سایت تبلیغات در سایت
  • تاریخ ارسال : سه شنبه 14 مهر 1394
  • بازدید : 276 مشاهده

  طراحی سایت با نرم افزار FrontPage

من درقسمت كارشناسي و ارزشيابي تحصيلي  يك نمونه وب سايت با كمك FrontPage  طراحي كردم كه در قسمت كار با جدولها و قسمتهاي ديگر توانستم چيزهايي ياد بگيرم براي ايجاد جدول از منوي table گزينه ي insert و سپس table  را انتخاب مي كنيم . پنجره اي با عنوان insert table باز مي شود كه مختص طراحي و تغييرات جدول مي باشد كه شامل يكسري گزينه مي باشد نظير:


- قسمت
Size :

كه شامل دو قسمت
Rows و Columns مي باشد . اين گزينه تعيين كننده ي تعداد سطر و ستونهاي جدول مي باشد . گزينه ي Rows نشان دهنده ي تعداد سطر و گزينه ي Columns نشان دهنده ي تعداد ستون جدول مي باشد .

- قسمت
Layout

اين قسمت شامل پنج گزينه مي باشد كه به شرح تك تك آنها مي پردازيم :

a) گزينه ي Alignment :

براي تعيين نوع تراز جدول از اين قسمت استفاده مي شود . اين گزينه شامل چهار عبارت زير است :

1-
Default: جدول را در حالت پيش فرض صفحه قرار مي دهد . به عنوان مثال اگر پيش فرض تمام گزينه هاي صفحه يمان  چپ چين باشد جدول را نيز در سمت چپ قرار مي دهد .
2-
Left: جدول را در سمت چپ صفحه تراز مي كند .
3-
Right: جدول را در سمت راست صفحه تراز مي كند .
4-
Center: جدول را در قسمت وسط صفحه قرار مي دهد .

b) گزينه ي Float :

موقعيت متني كه بعد از جدول قرار مي گيرد در اين قسمت تعيين مي شود . معناي لغوي كلمه ي
Float شناور بودن است . با اين توضيح كه Float داراي اولويت نسبت به Alignment مي باشد . پس بسته به نوع سليقه متن بعد از جدول را راست ، چپ و يا وسط چين كنيد .

c) گزينه ي Specify width :

تعيين طول و عرض جدول بصورت دستي در اين قسمت امكانپذير مي باشد .
in pixel تعيين كننده ي معيار اندازه با Pixel و in percent تعيين كننده ي معيار اندازه با درصد مي باشد .

d) گزينه ي Cell padding :

معين كننده ي فاصله ي محتوا با كناره هاي سلول مي باشد .


e) گزينه ي Cell Spacing :

براي تعيين فاصله ي بين سلولها با يكديگر از اين گزينه استفاده مي شود .

f) گزينه ي TableDirection :

متن درون جدول از چپ به راست قرار بگيرد يا از راست به چپ

 

همچنين ايجاد  يك فرم براي ارسال اطلاعات به Data base ، ورود به يك قسمت و ... را ياد گرفتم  .

براي فعال كردن Form ، از منوي Insert بر روي گزينه ي Form كليك مي كنيم و مجددا از منوي باز شده گزينه ي Form را فعال مي كنيم


انواع
Button :

- ارسال اطلاعات
- ايجاد يك فرم جديد (
Reset نمودن يك فرم )
-
Normal كه عملا كاري انجام نمي دهد و بايستي توسط كاربر دستور دهي شود .

هنگاميكه از منوي
Insert ،  گزينه ي Form و زير منوي Form را انتخاب كنيم فرمي نمايش داده مي شود :
اگر بر روي دكمه ي
Submit كليك كنيم به حالت Select‌در مي آيد . حال كليك سمت راست ماوس را فشرده و گزينه ي Form Field Properties را انتخاب مي نماييم .

 


Form FieldProperties

در اينجا به شرح قسمتهاي مختلف اين گزينه مي پردازم:

-
Name: ‌نام ، تعيين انتخاب نام Button در ارتباط با نوع عملياتي كه قرار است انجام شود.

-
Value : نامي كه براي Button انتخاب مي كنيم ( به عنوان مثال Submit )

-
Button Type : تعيين نوع Button

-
Tab Order : هنگام استفاده از كليد Tab اولويت فعال شدن Button مورد نظر چه زماني باشد .

-
Button Direct : تعيين جهت توضيحات نوشته شده در روي Button ( چپ به راست ، راست به چپ )  Form واگر زير منوي Form را انتخاب كنيم فرمي نمايش داده مي شود :

 

اگر بر روي صفحه ي جاري در فضايي خالي خارج از جداول ، فريم ها و ... راست كليك كنيد از منوي باز شده گزينه ي Page Properties مشاهده مي شود . اين كاربرد فراواني در Front-Page دارد . در ذيل به شرح گزينه هاي مختلف اين قسمت مي پردازيم :

 

 

سربرگ General :

-
Location : اين قسمت آدرسي كه صفحه ي جاري در آن قرار گرفته است را نمايش مي دهد .

-
Title : عنوان صفحه .

-
Page Description : اين قسمت مربوط به توضيحاتي خاص در روي وب سايت است . همانطور كه مي دانيك كاربران اينترنت در صورتي كه آدرس مشخصي از وب سايت مورد نظر نداشته باشند آنرا توسط موتورهاي جستجو Search مي كنند . توسط اين قسمت مي توان تا 250 كاراكتر توضيحاتي راجع به وب سايت نوشت تا در صورت جستجوي آن قسمت توسط كاربر ، دقت جستجو در مورد سايت مورد نظر بالا رود .

-
Keywords : اين قسمت مربوط به كلمات كليدي در سايت است . در واقع تعيين مي كنيم كه كلمات كليدي در وب سايت ما براي موتورهاي جستجو كدام است . موتور جستجو روي اين كلمات كليدي هم عمل Search انجام مي دهد . در اينجا مي توان تعداد نامحدودي كلمه تعريف كرد . ضمن اينكه بايستي در فاصله ي بين كلمات از علامت كاما استفاده كرد .

-
Base Location : همانطور كه از نامش پيداست آدرس پايه ي يك وب سايت مي باشد . در واقع همان آدرس دامين سايت .

-
Defaulttarget frame : تعيين مسير و آدرس باز شدن فريمها

-
Page Direction : تعيين طراز صفحه . همانطور كه مي دانيم طراز بندي صفحات بدو صورت مي باشد . از راست به چپ و از چپ به راست . در اين قسمت بسته به نوع زبان به كار برده شده در وب سايت تراز صفحه را تعيين مي كنيم .

-
Background Sound : در صورتيكه بخواهيم زمينه ي وب سايت خود را صدا گذاري كنيم ، موزيك مربوطه را از مسير مورد نظر انتخاب مي كنيم .

-
Loop : براي تعيين تعداد دفعات تكرار موزيك در صفحه

سر برگ Formatting :

-
Background : در صورتيكه بخواهيم از تصويري خاص در زمينه ي صفحه ي خود استفاده كنيم مي توانيم اين قسمت را فعال نماييم .

-
Make ita watermark : در صورتيكه بخواهيم متن را بر روي background شناور كنيم اين گزينه را فعال مي نماييم . يعني فعال بودن اين گزينه باعث ثابت ماندن Background و متحرك شدن متن مي شود .

-
Color

1-
Background: براي رنگي كردن Background از اين گزينه استفاده مي شود.

2-
Text: اين گزينه براي رنگي كردن متن مي باشد.

3-
Hyperlink: در صورتيكه بخواهيم به قسمتهاي لينك شده رنگي دلخواه بدهيم از اين گزينه استفاده مي كنيم.

4-
Visited hyperlink: اگر بخواهيم لينكي كه يك بار توسط كاربر باز شده را به رنگي دلخواه در صفحه ي اصلي در آوريم آن رنگ را از اين قسمت انتخاب مي نماييم .

5-
Actived hyperlink: و در نهايت براي لينك فعال رنگ دلخواه را انتخاب مي كنيم .

سربرگ Advanced :

سربرگ
Advanced براي تنظيم حاشيه ها مي باشد . در ذيل به شرح گزينه هاي اين قسمت مي پردازم :

-
margin : براي Set كردن حاشيه ها

-
Top margin : تعيين حاشيه از بالا

-
Left margin : تعيين حاشيه از چپ

-
Right margin : تعيين حاشيه از راست

-
Bottom margin : تعيين حاشيه از پايين

-
Style :

Body style : اگر بر روي اين گزينه كليك كنيم منوي جديدي باز مي شود كه به شرح قسمت Format مي پردازم


Format :

-
Font : تغيير اندازه ي فونتها

-
Paragraph : براي تنظيمات پاراگراف در صفحه

-
Border: براي دادن Border و تنظيمات آن در صفحه

-
Numbering : تعيين چگونگي حالت ليست در صفحه

-
Position : تعيين موقعيت محل قرار گيري متن و تصوير



-
Enable hyperlink rollover effects :

تعريف حالتهاي مختلف لينك در صفحه ( به عنوان مثال حالت دوم ، يعني وقتي ماوس روي لينك قرار مي گيرد ، حالت و رنگ آن لينك چگونه باشد . )



سربرگ Language :

براي تنظيمات
Encoding صفحه از اين قسمت استفاده مي شود . به دليل استفاده ي ايرانيان از زبان فارسي و لزوم طراحي وب سايتهايي با زبان فارسي براي فارسي زبانان ، بهتر است در قسمت :

Mark current document as

زبان
Farsi را انتخاب كنيم و در قسمت Html encoding هر دو گزينه را utf8 انتخاب نماييم .

 

 

طريقه ي لينك دادن فريمها به يكديگر

 

مي خواهيم فرضا دو فريم Contents و main را به يكديگر لينك بدهيم . در فريم Contents نام يك مبحث را وارد مي كنيم ( به عنوان مثال درس 1 ) . متن مورد نظر را ابتدا در يك محيط ويراستار كه معمول ترين آن Word‌مي باشد تايپ مي كنيم و سپس آن متن را در فريم main در Front-page كپي مي كنيم . فايلهاي Word با Front-page‌همخواني ندارد . پس لازم است تغييراتي در كد فايل انتقالي از Word ايجاد كنيم .

براي اينكار به روش زير عمل مي كنيم :

ابتدا يك صفحه ي جديد در
Front-page ايجاد مي كنيم . سپس فايل Word‌را در آن صفحه ‌كپي مي كنيم و در قسمت Code ( قسمت پايين و سمت چپ صفحه سه قسمت با نامهاي Normal ، HTML و Preview وجود دارد بر روي قسمت HTML كليك مي كنيم ) كليد سمت راست ماوس را فشرده گزينه ي Optimize html را انتخاب مي كنيم پنجره اي باز مي شود كه ضرورت دارد تمامي گزينه هاي آن مخصوصا گزينه ي Word html‌فعال باشد ، پس از فعال كردن تمام گزينه ها بر روي كليد Ok‌كليك مي كنيم . مجددا راست كليك كرده اينبار گزينه ي Reformat html را انتخاب مي كنيم . اينكار باعث مي شود كه كدهاي اضافي كه توسط Word ايجاد مي شود حذف گردد .
فرض مي كنيم صفحه اي ايجاد كرده ايم كه داراي سه فريم است . فريم
header كه طبق قائده فقط مخصوص نام سايت مي باشد . مي ماند دو فريم main و Contents . مي خواهيم در فريم Contents جدولي داشته باشيم كه شامل چندين گزينه باشد . سپس اين گزينه ها را به فريم main لينك دهيم .

 


بعد از طراحي جدول با ابعاد دلخواه در سلول اول جدول ، نام موضوع مورد نظر ( مثلا درس 1 ) را وارد مي كنيم . متن
Word را طبق دستور گفته شده در قسمت main كپي مي كنيم . سپس در فريم Contents بر روي درس 1 دابل كليك كرده تا انتخاب شود . بعد كليك سمت راست ماوس را فشرده گزينه ي hyperlink را انتخاب كرده.

 توضيح : hyperlink براي زماني است كه بخواهيم متن ، كلمه يا قسمتي خاص را به مكاني يا وب سايتي ديگر لينك دهيم . براي اينكار آدرس مورد نظر را در قسمت Addresses وارد ميكنيم 
ما مي خواهيم از فريم
Contents به فريم main ، لينك داشته باشيم . پس در قسمت Addresses پنجره ي Hyperlink آدرس فريم main.html را وارد مي كنيم . اين مخصوص اولين لينك است . اگر در سلول دوم جدول مثلا درس 2 را داشته باشيم ديگر نمي توانيم آنرا به main لينك دهيم . پس صفحه اي جديد باز مي كنيم ، فايل Word‌را به آن صفحه مي آوريم سپس اعمال خاص گفته شده را روي فايل Word انجام مي دهيم و صفحه را با نامي با مسمي ذخيره مي كنيم . حال براي لينك دادن درس 2 در قسمت Contents در صفحه ي ايجاد شده ، درس 2 را انتخاب و از قسمت hyperlink ، در قسمت Addresses نام آن صفحه را واردمي كنيم .

 

با انجام كار در قسمت سنجش و ارزيابي تحصيلي توانستم نيز در  word تبحري بدست بياورم وتفاوت مكاتبات اداري رامتوجه شوم تفاوت مكاتبات اداري در اندازه كاغذ، فرم و شكل نوشتن آن مي باشد .و باابعاد نامه هاي اداري آشنا شوم.

 

كاغذهاي A3 :
بدون سرلوحه است و براي تهيه جدول ، نمودار و نقشه مورد استفاده قرار مي گيرد.

- كاغذ هاي
A4 :

مخصوص نامه هايي كه از 5 سطر صفحه
A4 بيشتر باشد ( براي گزارش هم از اين كاغذ استفاده مي شود ).

- كاغذ
A5 :

مخصوص نامه هايي كه از 5 سطر صفحه
A4 كمتر باشد .

- كاغذ
A6 :

بدون سرلوحه است و براي نامه نگاري بين كارمندان مورد استفاده قرار مي گيرد و فقط در طرف چپ و بالاي كاغذ كلمه (يادداشت ) چاپ ميشود.


طبق اين دستورالعمل اندازه نامه هاي اداري بر دو نوع است :

- نامه هاي بزرگ
A4 :
به ابعاد 297 × 210 ميليمتر ، مطالبي كه از 5 سطر بيشتر باشد روي اين كاغذ ماشين ميشود.

- نامه هاي كوچك
A5 :

به ابعاد 148 × 210 ميليمتر ، مطالبي كه از 5 سطر كمتر باشد روي اين كاغذ ماشين ميشود.

 


توانستم نحوه تهيه نامه اداري را نيز ياد بگيرم

هر نامه اداري داراي پنج جزء بشرح زير مي باشد :
1-سرلوحه
2-عنوان گيرنده ، فرستنده ، موضوع نامه
3-متن نامه
4-مشخصات امضاء كننده نامه
5-گيرندگان رونوشت
اينك بشرح هر يك از اجزاء بالا مي پردازم :

1- سرلوحه :

-آرم جمهوري اسلامي ايران سمت راست يا بالاي نامه .
-نام سازمان اصلي زير آرم و نام واحد يا اداره
وابسته زير نام اصلي .
-تاريخ در سمت چپ
-شماره در سمت چپ
-پيوست در سمت چپ

2- عنوان گيرنده ، فرستنده ، موضوع نامه :

الف : عنوان گيرنده
عنوان گيرنده كه با كلمه ( به ) در نامه مشخص ميشود عبارت است از :
نام شخص يا موسسه اي كه نامه براي او فرستاده ميشود.

ب : عنوان فرستنده
عنوان فرستنده كه با كلمه ( از) در نامه مشخص ميشود عبارت است از :
نام شخص ، موسسه ، سازمان و يا واحد سازماني كه نامه از طرف آن نوشته ميشود.

ج : موضوع نامه
موضوع نامه عبارت است از عبارت كوتاه و گويايي كه مبين محتواي نامه باشد. (يعني متن نامه درباره چه موضوعي مي باشد ).


 

پاورقی

 

پاورقي (Footnote)
- جستجو (
Find)
- جايگزيني (
Replace)
- برو به (
Go to)
- استفاده از خطاياب
- پاورقي (
Footnote) :
براي درج پاورقي بايد از منوي
Insert زير منوي Footnote را انتخاب مي كنيم. با انتخاب اين منو پنجره اي ظاهر ميگردد.
پاورقي (
Footnote) :
با انتخاب اين گزينه و زدن تائيد ، مكان نما به پائين صفحه ميرود و به ما اجازه ميدهد تا توضيح مطلب خود را بنويسيم البته ميتوانيم از كليد تركيبي
Alt+Ctrl+F نيز استفاده كنيم.
براي درج اولين پاورقي در پاراگراف اول مكان نما را بعد از كلمه راه انداز قرارمي دهيم، حال از منوي
Insert روي زير منوي Footnote رفته كليك مي نمائيم. حال Footnote را تيك زده. و بعد كليد Ok را مي زنيم پس از زدن Ok مكان نما به پائين صفحه انتقال پيدا خواهد كرد و ميتوانيم توضيح پائين صفحه را بنويسيم. با زدن ok خود برنامه بطور خودكار عدد يك را كمي بالاتر در محيط متن بعد از كلمه راه انداز قرار داده و همين طور عدد يك پائين صفحه را و از طرفي براي جدا كردن محيط متن و پاورقي خطي رسم كرده است . در كل ميتوان گفت ما فقط يك درج پاورقي كرديم و توضيح نوشتيم اما برنامه دو عدد يك ( يكي در بالاي متن و يكي در پائين متن ) درج كرد و خط جداكننده محيط و متن را نيز كشيده است .
چنانچه قلم عددهاي بالاي متن كوچك هستند ميتوانيم سايز آنها را تغيير دهيم.
زماني كه روي كلمه در درون متن قرار بگيريم توضيح متن پائين صفحه را در
Box كوچكي نشان خواهد داد.
در صورتيكه بخواهيم پاورقي را از بين ببريم
كافي است شماره بالاي كلمه درون متن را بلوك كرده و كليد Delete را از صفحه كليد بفشاريم.
در صورتيكه بخواهيم خط جداكننده محيط و متن را به وسط يا سمت راست يا چپ صفحه انتقال دهيم مراحل زير را بايد انجام دهيم
1- صفحه را از منوي
View به حالت Normal ببريم.
2- از منوي
View زير منوي Footnots را انتخاب كنيم توجه داشته باشيم دستور Footnote را از منوي Insert فعال كرده باشيم وگرنه اين زير منو براي ما فعال نخواهد بود.
3- زماني كه صفحه به دو قسمت تقسيم شد از
Drap Down جعبه Footnote در صورتيكه Footnote را انتخاب كرده باشيم و در جعبه Endnote در صورتيكه Endnote را انتخاب كرده باشيم گزينه Footnote Separator را انتخاب مي كنيم خط ظاهر شده وما ميتوانيم از نوارابزار Formatting با استفاده از كليدهاي Center براي وسط چين كردن Align Right براي راست چين كردن و Align Left براي چپ چين كردن خط استفاده كنيم.
4- ميتوانيم از منوي
View حال پنجره را به حالت Page Layout ببريم.

 

 

انتها نويس (Endnote) :


با انتخاب اين گزينه و درج آن ، توضيحات بجاي آنكه در پائين صفحه قرار گيرند در انتهاي متن يا انتهاي هر بخش قرار مي گيرند.
شماره (
Numbering) :
شماره خودكار (
Auto Number) : برنامه بطور خودكار شماره ميزند.
علائم (
Custom Mart) : در اين انتخاب ميتوانيد بجاي استفاده از شماره يا حرف از علائم استفاده كنيم ، در اينصورت برنامه براي پاورقي اول يكبار آن علامت را درج کرده و به همين ترتيب ادامه ميدهيم ؛ با كليك روي Symbol ميتوان علامت مورد نظر را انتخاب کرد.
براي اينكه بتوان به ديگر امكانات پاورقي دسترسي پیدا کرده می توان روي گزينه
Options كليك نمود . در اين گزينه دو كادر محاوره اي وجود دارد :
همه پاورقي ها (
AllFootnote) :
پاورقي معمولاً در پائين هر صفحه قرار دارد اما چنانچه خواستيم ميتوانيم محل آن را در زير متن نيز قرار دهيم .
1- در پائين صفحه (
Bottom of Page) كه اين گزينه معمولاً متداول است.
2- در زير متن (
BeneathText) كه معمولاً متداول نيست.


روش شماره گذاري (
Number Format) : توسط اين گزينه ميتوان روش شماره گذاري را تغيير داد.
شروع از (
Start at) : معمولاً شروع اولين پاورقي عدد يك مي باشد،
همه انتها نويس ها (
All Endnote) :
محل انتهانويس (
Place at) : محل انتها نويس ها در انتهاي پرونده است . اما در صورت لزوم ميتوان جای آنها را در انتهاي هر بخش نيز تعريف نمود.
1- انتهاي هر بخش (
End of section)
2- انتهاي هر پرونده (
End ofdocument)
روش شماره گذاري (
Number format) : توسط اين گزينه ميتوان روش شماره گذاري را تغيير داد.
شروع از (
Start at) : شماره آغازين را تغيير ميدهد.
شماره گذاري (
Numbering) :
الف) ادامه دار (
Continuous) : انتخاب اين گزينه موجب می شود تا شماره توضيحات بصورت مرتب پشت سر هم اعمال شود.
ب ) شروع مجدد در هر بخش (
Restart each section) : اين انتخاب موجب خواهد شد تا پس از شروع هر بخش شماره ها مجدداً از يك آغاز شوند.
تبديل (
Convert) :
براي فعال شدن اين گزينه ابتدا بايد
Footnote يا Endnote را انتخاب کرد.
اگر يك پرونده را كامل تايپ کنیم و در آن از پاورقي استفاده نماییم، به كمك كادر محـــاوره اي
AllFootnote و با كليك روي گزينه Convert ميتوان تمام پاورقي ها را به انتها نويس تبديل کرد.
اين گزينه در كادر محاوره اي
All Endnote نيز وجود دارد و در صورت وجود انتهانويس، همه انتها نويس ها را به پاورقي تبديل می کند.
- جستجو(
Find) :
توسط اين فرمان كه در منوي
Edit قرار دارد ميتوان حروف و كلمات را جستجو کرد و يا ميتوان از كليد تركيبي Ctrl+F استفاده نمود.
در قسمت
Find از گزينه Find What كلمه اي را كه جستجو مي كنيم تايپ کرده و Enter را بزنيد تا اولين كلمه يافت می شود . حال با كليك روي گزينه Find Next ميتوانيم به دنبال بقيه كلمه ( مورد نظر ) موجود در متن بگرديم.
در صورتيكه كليد
More را فشار دهیم كادر ديگري باز ميشود. در اين كادر ميتوان برای جستجوی متن حساسيت هايي را ايجاد نمود.
محدوده جستجو (
Search) :
اگر بخواهيم در گزينه
Find تمامي پرونده را جستجو کنيم بايد در انتخابها محدوده جستجو ALL باشد ( يعني جستجو در همه پرونده ) . با انتخاب گزينه Down با باز كردن فهرست رو به پائين ميتوان از برنامه خواست تا از محل مكان نما به پائين و با انتخاب گزينه UP از محل مكان نما به بالا را جستجو کرد.

جايگزيني (
Replace) :
اين زير منو كه در منوي
Edit قرار گرفته به ما این امكان را ميدهد تا به دنبال كلمه گشته و بتوانید آن را با كلمه ديگري جايگزين نمائيم. براي دسترسي به اين زير منو از كليد فوري و تركيبي Ctrl +H نيز ميتوان استفاده نمود.
براي انجام اين كار كافيست در
Find What كلمه مورد نظر را در Replace With کلمه ی جایگزین را وارد کرد. بقيه گزينه ها همان است كه در فرمان Find در اختيار داشتيم. اما در اين پنجره دو گزينه ديگر بنام Replace, Replace All وجود دارد. گزينه Replace تک تک ، کلمه یافته شده را با كلمه جديد جايگزين ميکند اما گزينه Replace All هر آنچه را كه بيابد جايگزين خواهد کرد.
برو به
..(Go To) :
اين زير منو در منوي
Edit وجود دارد و از كليد فوري Ctrl+G يا F5 يا دبل كليك روي سمت چپ سطر وضعيت می توان به اين كادر محاوره اي دسترسي پيدا کرد.

 

کار با شیوه ها

كار با شيوه ها (Style) :
شيوه هاي
Word امكان داشتن قدرت و قابليت انعطاف در هنگام قالب بندي مدرك را ارائه ميدهند.
- تعيين شيوه براي متن :
براي تعيين يك شيوه پاراگرافي براي چندين پاراگراف ، پاراگرافها را انتخاب مي كنيم. براي تعيين يك شيوه پاراگرافي براي يك پاراگراف ، مكان نما را در محلي از پاراگراف قرارمي دهيم براي تعيين يك شيوه كاراكتري ، متن مورد نظر را انتخاب كرده و سپس اعمال زير را انجام مي دهيم:
1- در نـــوار ابزار
Formatting روي فلش رو به پائين Style كليك  مي كنيم تا ليستي از شيوه هاي قابل دسترس با نام هر شيوه كه در قلم شيوه نمايش داده شده است را مشاهده كنيم. نمادهاي موجود در ليست نيز نشان ميدهند كه شيوه يك شيوه پاراگرافي يا كاراكتري است و ضمناً اندازه قلم و ترازبندي آن را نمايش ميدهند.
2- شيوه مورد نظر را با كليك كردن روي نام آن ، انتخاب مي كنيم. شيوه به متن مشخص شده اعمال ميشود.
3- البتــه ميتوانيم از كليد هاي تركيبي
Ctrl+Shift+S و استفاده از كليد هاي Arrow Key و زدن Enter شيوه مورد نظر خود را انتخاب و اعمال نمائيم.
ايجاد و اعمال يك شيوه جديد :
براي تعريف يك شيوه مراحل زير را انجام دهيد:
1- از منوي
Format روي زير منوي Style كليك مي كنيم.
2- روي دكمه
New كليك مي كنيم. كادر محاوره اي New Style ظاهر ميشود.
3- بايد گزينه هاي شيوه را بصورت زير تنظيم كنيم:
در كادر متن
Name نام شيوه جديد را وارد كنيم.
از ليست بازشو
Style Type ، انتخاب Paragraph را برگزينيم.
اگر بخواهيم شيوه جديد بر اســاس يك شيوه موجود باشد، روي فلــش بازشو
Based on كليك كرده و شيوه پايه مورد نظر را از ليست انتخاب مي كنيم.
اگر بخواهيم شيوه جديد، بخشي از الگويي باشد كه مدرك جاري بر اساس آن است، گزينه
Add to Template را انتخاب مي كنيم. اگر اين گزينه را انتخاب نكنيم، شيوه جديد فقط در مدرك جاري قابل دسترس خواهد بود.
اگر بخواهيم تغييرات قالب بندي بطور مستقيم به پاراگراف هاي قالب بندي شده با اين شيوه ارائه شوند، گزينه
Automatically Update را انتخاب مي كنيم( فقط براي شيوه هاي پاراگرافي قابل دسترس است) تا بطور خودكار به تعريف شيوه اضافه شوند.
روي دكمه
Format كليك مي كنيم و قالب بندي و تغييرات را از گزينه ها انتخاب مي كنيم
براي بازگشت به كادر محاوره اي
Style روي Ok كليك مي كنيم
براي تعيين شيوه جديد براي متن يا پاراگراف جاري ، روي
Apply كليك كرده و يا براي ذخيره تعريف شيوه جديد بدون اعمال آن به متني ، روي Close كليك مي كنيم

 

 

چاپ پرونده

چاپ پرونده (Print) :
براي چاپ پرونده از زير منوي
Print از منوي File استفاده مي كنيم يا از كليد تركيبي و فوري Ctrl+P و يا از نشانه چاپگر روي نوار ابزار استفاده مي كنيم.
اولين گزينه اي كه در اين زيرمنو با آن روبرو می شويم نوع چاپگر است . تعريف نوع چاپگر همانند تعريف نوع قلم بعهده ويندوز مي باشد. براي آنكه بتوانيم فرمان چاپ را صادر كنيم بايد چاپگر را در ويندوز نصب كنيد. توجه بايد كرد در صورتي كه در
Word بصورت رنگي تايپ نموده ایم حتماً بايد چاپگر رنگي در اختيار داشته باشيم.
چاپ صفحات انتخابي (
Page Range) : از آنجا كه ممكن است بخواهيم صفحه يا صفحات خاصي از سند خود را به چاپ برسانيم لذا در اينجا امكانات متنوعي براي چاپ صفحات وجود دارد كه عبارتند از :
All: چاپ تمام صفحات پرونده يا سند.
Current Page: انتخاب اين گزينه موجب خواهد شد تا صفحه جاري يعني صفحه اي كه اكنون مكان نما بر روي آن قرار گرفته به چاپ برسد.
Selection: فقط قسمتي كه مارك شده يا بلوك شده به چاپ ميرسد.
Pages: توسط اين گزينه ميتوانيم صفحات خود را به دلخواه انتخاب و چاپ نماییم . به عبارتي چاپ صفحات انتخابي است. توجه بايد كرد براي جدا كردن صفحات از علامت (, )و براي صدور فرمان چاپ صفحات پشت سرهم از علامت ( ) استفاده ميشود.
مثال : 2,7,9,16 و براي چاپ صفحات پشت سر هم 30-50.
Copies : چنانچه خواستيم از يك صفحه بيش از يكي چاپ شود ميتوانيم از اين گزينه استفاده كنيم.
كافيست تا تعداد كپي را در گزينه
Number of copies مشخص كنيم.
Collate : فرض را بر اين داشته باشيم كه خواستيم تا از صفحه 1 تا 15 چاپ بگيريم و تعداد كپي را روي سه قرار داده ايم ( يعني از هر صفحه 3 برگ ) حال چنانچه گزينه Collate علامت تيك داشته باشد يك بار از صفحه يك تا 15 چاپ ميشود و سپس چاپگر مرتبه دوم چاپ صفحه يك تا 15 را آغاز ميكند و پس از پايان براي بار سوم و آخرين بار ( چون تعداد كپي 3 بود ) از صفحه يك تا 15 چاپ مي گيرد. يعني سه دسته 1 تا 15 جدا شده ء آماده اند . اما چنانچه اين گزينه علامت تيك نداشته باشد از صفحه يك سه بار ،صفحه دو سه بار ، صفحه سه ، سه بار و ... همينطور اين عمل تا صفحه 15 كه آخرين صفحه است ادامه خواهد يافت.
Print : در حالت عادي تمامي صفحات چاپ خواهند شد . زيرا گزينه Print روي All pages in range قرار دارد. اما چنانچه خواستيم ميتوانيم با انتخاب Odd page صفحات زوج و با انتخاب Even pages صفحات فرد را به چاپ برسانيم. اين انتخاب به ما كمك ميكند تا در مواردي مثل تهيه جزوه بتوانيم پشت و رو چاپ بگيريم ( يعني اول صفحات فرد را چاپ گرفته و سپس كاغذ را بر عكس در چاپگر قرار داده و بعــــد فرمان چاپ صفحات زوج را صادر مي كنيم تا صفحات زوج پشت صفحات فرد چاپ شوند).

 

قالب بندی خودکار

قالب بندي خودكار (TableAuto Format)
اين زير منو كه در منوي
Table قراردارد اين امكان را ایجاد می کند تا از طرح هاي پيش آماده برنامه Word استفاده كنيم.
با كليك روي اين زير منو پنجره اي ظاهر ميشود. در سمت چپ توسط گزينه
Formats انواع و اقسام طرح هاي آماده را در اختيار داريم. پس از تايپ جدول و بلوك آن كافيست يكي از اين طرحها را انتخاب كنيم. با انتخاب طرح مورد نظر تمامي جدول شما به شكل نمونه انتخابي در خواهد آمد.


1- تائيد قالبها (
Format To Apply) :
الف) كناره ها (
Borders) : توسط اين گزينه ميتوان خطهاي جدول را برداشته يا گذاشت.
ب ) سايه(
Shading) : توسط اين گزينه ميتوان از انواع و اقسام سايه در جدول استفاده نمود.
ج ) قلم (
Font) : توسط اين گزينه انواع و اقسام مختلف قلمها را می توان در جدول بكار برد.
د ) رنگ (
Color) : توسط اين گزينه این امكان را داريد تا از رنگهاي مختلف در جدول استفاده كنيم. ( البته در صورتيكه چاپگر رنگي در اختيار داشته باشيم).
ه ) جمع كردن خودكار (
Autofit) : اين گزينه موجب جمع شدن و مرتب شدن جدول ميگردد.
توجه : اگر داخل اين گزينـــه ضربدر نزنيم با ضــربدر زدن داخل گزينه ی سايه فقط از ترام هاي بين سفيد و مشكي براي رنگهاي داخل جدول استفاده ميشود.
- تائيد قالبهاي ويژه (
Apply Special Formats to) :
با انتخاب اين گزينه ميتوانيم مشخصات تيتر اصلي را تغيير جلوه دهيد.
الف ) سرتيتر رديف (
Heading Rows) : كليك روي اين انتخاب موجب خواهد شد تا رديف اول بعنوان تيتر اصلي قرار بگيرد.
ب ) ستون اول (
First Column) : كليك روي اين انتخاب موجب خواهد شد تا ستون اول بعنوان تيتر اصلي در نظر گرفته شود.
ج ) رديف آخر (
Last Row) : كليك روي اين انتخاب موجب خواهد شد تا رديف آخر سرتيتر اصلي در نظر گرفته شود . نمونه اين جدول بيشتر در هنگام تايپ سندهاي حسابداري مورد استفاده قرار مي گيرد كه رديف انتهايي ( يا جمع ) بعنوان تيتر مي باشد.
د ) ستون آخر (
Last Colmun) : كليك روي اين انتخاب موجب خواهد شدتا ستون آخر بعنوان سرتيتر اصلي در نظر گرفته شود.
امكان اين كه دو تيتر اصلي داشته باشیم نيز وجود دارد . كافيست بر روی دو گزينه كليك كنیم.

 

يكي از كارهايي كه  در طول كارورزي انجام دادم تهيه نمونه سوالات امتحاني به صورت اسلايد در powe point بود كه باعث شد تسلط بيشتري به اين نرم افزار پيدا كنم

 

طراحي يک اسلايد با ايجاد زمينه جديد

مي توان از Design Template که يک اسلايد با طرح انتخابي در اختيار ما قرار ميدهد و با اضافه کردن اسلايد طرح انتخابي به بقيه اسلايد ها نيز اعمال ميشود. يا از Presentations که از منوي File/ new ميتوان به آن دسترسي پيدا کرد و عملکرد تقريباً مشابه Auto content wizard دارد که در اين حالت گروهي از اسلايد ها هم از نظر طرح و هم از نظر فونت ميتوانيم داشته باشيم و امکان جايگزين کردن متن هاي دلخواه با متن هاي داخل اسلايد وجود دارد.در اين حالت نيز با ايجاد يک اسلايد جديد طرح انتخاب شده به اين اسلايد هم اعمال ميشود. اکنون ميخواهيم ببينيم چگونه ميتوانيم يک اسلايد را خودمان طراحي کنيم. از منوي Insert گزينه New slide را انتخاب ميکنيم . يا کليد ترکيبي Ctrl+M را ميزنيم و از پنجره ظاهر شده New slide- Layout مناسبي مثلاً Blank را انتخاب ميکنيم . با ظاهر شدن اين Layout در حالت Normal view با Right click روي اسلايد و انتخاب گزينه Background از ليست باز شدني رنگ دلخواهي را انتخاب ميکنيم . براي تنوع انتخاب رنگ از More color هم ميتوانيم استفاده کنيم. رنگ مورد نظر را اگر تعدادي اسلايد ايجاد کرده باشيم با دکمه Apply to all به کليه اسلايد ها اعمال ميکنيم و با انتخاب Apply فقط به اسلايد جاري .
با انتخاب
Fill Effects ( پر کننده ) از ليست باز شدني پنجره اي با 4 برگ نشان داخلي ظاهر ميشود. از برگ نشان Gradient در قسمت Colors با انتخاب One color ميتوانيم رنگ مورد علاقه خود را با درجه در اختيار داشته باشيم و همزمان از قسمت Shading style انواع طيف هاي رنگي در رابطه با رنگ ما نمايش داده ميشود.

طيف نور افقي

Horizontal

طيف نور عمودي

Vertical

طيف نور مورب از بالا

Diagonal up

طيف نور مورب از پايين

Diagonal down

طيف نور از گوشه

From corner

 

 

اعمال طيف نور از مرکز

From title



Two color هم عملي مشابه One color ارائه ميدهد با اين تفاوت که ترکيبي از دو رنگ گرافيک هاي جالبي ايجاد ميشود.

گزينه
Present : طرح هاي از پيش تهيه شده اي است که با انتخاب هر طرح و با تنظيم در قسمت Shading style ميتوان اسلايد را طراحي نمود.

برگ نشان
Texture : طرح هاي موزائيکي در برگ نشان وجود دارد که ميتوان از آن به عنوان پشت زمينه اسلايد استفاده کرد و ميتوان با گزينه Othertexture نمونه کاري را به اين طرح ها اضافه نمود. جهت اضافه نمودن عنوان ميتوان از فايلهايي که پسوند .bmp و .gif و .jpg دارند استفاده نمود.

برگ نشان
Pattern : در اين برگ نشان نيز با انتخاب رنگهاي Foreground ( پيش زمينه ) و Background ( پشت زمينه ) و با انتخاب از ليست Pattern اسلايد طراحي ميشود.

برگ نشان
Picture : در اين برگ نشان با انتخاب

 

اضافه كردن اسلايد از فايلهاي ديگر به فايل جاري

از منوي Insert گزينه SlideFrom File را انتخاب كرده گزينه Slide From Filesاسلايد را انتخاب كرده و در پنجره باز شده آدرس فايلي كه ميخواهيم از يك يا چندين اسلايد آن استفاده كنيم را پيدا ميكنيم. با زدن دكمه Insert All يا Insert ميتوانيم يك اسلايد يا همه اسلايد ها را به فايل جاري اضافه كنيم. به عبارت ديگر ميتوان توسط اين گزينه ادغام فايل ها انجام داد.
اضافه كردن متون يا فايل هاي ديگر با اسلايد ها : از منوي
Insert گزينه Slide From Outline را انتخاب ميكنيم. نكته اي كه بايد به آن توجه كرد آن است كه ميتوان متن را از يك محيط ويراستاري مثل WordPad يا Note Pad و ... داخل اسلايد كرد منتهي هر پاراگراف در محيط هاي ويراستاري بجاي عنوان اسلايد ها مينشيند. هر تعداد پاراگراف كه در فايل متني وجود داشته باشد به همان تعداد اسلايد با عنوان همان پاراگراف اضافه ميشود.

ايجاد پيوند در
Power Point

در Power Point ميتوان متن ، تصوير و کليد هاي عملياتي را با ايجاد پيوند يا Link به ديگر اسلايد ها هدايت نمود. براي اين کار کافي است آيتم مورد نظر را انتخاب کرده و از نوار ابزار استاندارد گزينه Insert Hyperlink را انتخاب کنيم. روش ديگري براي اعمال Link به آيتم ، راست کليک بر روي آن و انتخاب Hyperlink است.
با انتخاب اين گزينه پنجره اي باز ميشود که با انتخاب :
Existing file or Webpage ، ميتوان به سايتهاي اينترنتي يا فايلهاي موجود در کامپيوتر عمل Link را انجام داد.
گزينه
Place in thisDocument ، ليست اسلايدهايي را که فايل جاري ايجاد کرده ايم را در اختيارمان قرار ميدهد .

 

 

Setup Show

پنجره Setup Show را ميتوان از منوي Slide Show ظاهر کرد. در اين پنجره تنظيماتي انجام ميدهيم که روي نماي Slide Show ميتوانيم نتيجه آن را با انتخاب يکي از سه راه زير مشاهده کنيم :

1-
Presented by a Speaker - Full screen : نمايش اسلايد در حالت تمام صفحه که حالت پيش فرض نمايش در Power Point است.

2-
Browsed by an Individual - window : نمايش Slide show در داخل يک پنجره

3-
Brows at a kiosk - Fullscreen : نمايش Slide show به صورت تمام صفحه با اين تفاوت که در اين حالت راست کليک روي Slide show عمل نميکند.



LoopContinuously until 'Esc' :

با فعال کردن اين گزينه نمايش اسلايد ها در
Loop يا حلقه افتاده و وقتي به آخرين اسلايد برسيم مجدداً نمايش اسلايد ها از اول آغاز ميشود. اين کار تا وقتي که کليد 'Esc' را بزنيم ، ادامه پيدا خواهد کرد.

Show without Narration :

اگر نمايش اسلايد ها همراه با سخنراني باشند ، با انتخاب اين گزينه اين امکان غير فعال ميشود.

Showwithout Animation :

با انتخاب اين گزينه امکان انيميشن يا متحرک سازي اسلايد ها غير فعال ميشود و حتي اگر براي آنها انيميشن در نظر بگيريم ، اسلايدها بدون آن نمايش داده ميشوند.

Show Scrollbar :

اين گزينه وقتي فعال است که حالت
Browsed by an Individual را انتخاب کرده باشيم و باعث آشکار شدن Scroll bar در پنجره ميشود.

در قسمت
Slides در پنجره Setup Show ، با انتخاب All نمايش اسلايد ها به ترتيب ايجاد و نشان داده ميشوند. در قسمت بعدي ميتوان حالت نمايش را با دادن شماره اسلايد تعيين نمود. بطور مثال از اسلايد 5 تا اسلايد 14 .

Custom Show :

اگر اين گزنه غير فعال است ، پنجره رامي بنديم و از منوي
Slide show اين گزينه را انتخاب مي كنيم. پنجره custom Show ظاهر ميشود که با زدن دکمه New ميتوانيم نام مناسبي را براي نمايش بگذاريم و نمايش اسلايد ها را با انتخاب اسلايد و زدن کليد Add سفارشي کنيم. در اين حالت نمايش اسلايد ها متواند به طور دلخواه انتخاب شود. مثلاً اگر اول اسلايد 7 را انتخاب کنيم و بعد اسلايد 12 ،سپس 18 و .... . مشاهده ميکنيم که در اين حالت خودمان ترتيب نمايش اسلايد ها را انتخاب ميکنيم.

به پنجره
Setup Show برميگرديم. اين قسمت با تنظيم قبلي فعال شده و ميتوانيم از آن استفاده کنيم. در قسمت Advanced Slides ميتوانيم نحوه نمايش را با انتخاب گزينه Manually ( به طور دستي ) يعني با زدن کليد Enter ا کليک ماوس انجام دهيم.
اگر تنظيمات زمان گذاري شده را قبلا انجام داده باشيم ميتوان با انتخاب
Using Timing if Present نمايش اسلايدها را با توچه به زمان داده شده نشان داد.



Slide Transition :

از منوي
File گزينه New و سپس تب Presentation را انتخاب كرده و نمونه اي را برمي گزينيم. مثلاً Generic به نماي Slide Sorter برويد در نوار ابزار اختصاصي اين نما اولين گزنه يعني Transition Effect را باز مي کنيم. با انتخاب هر کدام از گزينه هاي اين بخش ميتوانيم جلوه اي را براي جابجايي بين اسلايد ها انتخاب کنيم و در اسلايد انتخابي نتيجه کار ا مشاهده کنيم. در اينجا ميتوانيم اين تنظيم را براي تک تک اسلايد ها انجام دهيم.
با اعمال اين
Effect ها به هر اسلايد ، علامت Slide Transition در پايين اسلايد ظاهر ميشود که نشان دهنده اين موضوع است که اين اسلايد اين جلوه را دريافت نموده . اما اگر بخواهيم به تمام اسلايد هاي موجود يک Effect واحد اعمال کنيم ، تا هنگام رفتن به اسلايد بعدي نشان داده شود ،بايد مراحل زير را دنبال کنيم :

منوي
Slide show گزينه Slide Transition را انتخاب ميکنيم. در اين پنجره نيز ليستي از جلوه ها که در Slide sort وجود داشته ديده ميشود و ميتوان سرعت جابجايي را بين اسلايد با يکي از سه گزينه ( Slow ( آهسته ) ، Medium ( متوسط ) و Fast ( سريع ) ) مشخص نمود.

در قسمت
Advance ، که بسيار مهم هم ميباشد ميتوانيم انتقال به اسلايد بعدي را با کليک ماوس و يا به طور اتوماتيک Automatically A انجام دهيم

 

Rehearse Timing

هنگامي كه از منوي SlideShow گزينه ي Rehearse Timing را انتخاب مي كنيم . برنامه بطوراتوماتيك وارد نماي Slide Show مي شود و بالاي اين نما پنجره ي كوچكي ظاهرمي شود كه توسط آن مي توان آيتم هاي درون اسلايد رابراي نمايش زمان گذاري كرد،همچنين مي توان توسط اين گزينه زمان نمايش كل اسلايدها راتعيين نمود. به طورمثال 17 اسلايد داريم كه ميخواهيم در مدت 90 ثانيه نشان داده شود. اين زمان را بين اسلايدها تقسيم مي كنيم .

 

 

Repeat

Repeat : باعث مي شود زمان گذاري از صفر شروع شود. براي مشاهده ي زمان هاي اسلايد ها كافي است واردنمايslidesorter شويم ، پائين هر اسلايد زمان نمايش اسلايدرا نمايش مي دهد.

CustomAnimation:

اين گزينه درمنوي
Slide Show ديده مي شود و توسط گزينه هاي آن ميتوان Object هاي درون اسلايد رامتحرك سازي نمودوبه سادگي نمايش اسلايدها راازحالت Static به حالت Dynamic تبديل نمود.
درپنجره ي
Custom Animation درقسمت Timing قرارمي گيريم. ليست آيتم هاي موجوددراسلايدجاري ديده مي شود.كه باانتخاب هركدام آيتم موردنظردرون اسلايد درپنجره ي كوچكي دراين پنجره ديده مي شودتعداد اين موضوع هابستگي به محتويات داخل اسلايدبيشترباشد طبيعتا ليست مانيزطولاني تر خواهدبود.
هنگامي كه موضوع انتخاب شده وگزينه
Animate را فعال كرديم (پيش فرض روي گزينه ي Don’t Animate است)
موضوع درليست
Animation order قرار مي گيرد. دراينجا ميتوان تقدم و تاخر نمايش و انيميشن شكل ها و موضوعات راتعيين نمود.
اگرخواستيم موضوعي ثابت باشد و انيميشن نداشته باشد گزينه ي
Don’t Animate را براي آن انتخاب مي كنيم.
همچنين مي توان نحوه ي نمايش رابايكي از دوحالت
1)
On Mouse Click
2)
Automaticaly
تعيين نمود كه با انتخاب گزينه ي دوم زمان برحسب ثانيه قابل تنظيم است.
هركدام از مواردي راكه انتخاب كرده ايم و درقسمت
Animation Order قرارگرفته اندرا به طورجداگانه مي توان جلوه ي خاص بدهيم. اين كاررا باانتخاب موضوع وسپس ازرفتن به برگ نشان effect انجام مي دهيم و درليست Entry Animation يكي يكي جلوه ها را انتخاب كرده و بازدن روي Preview پيش نمايش آن را مشاهده مي كنيم تامورددلخواه راپيداكنيم.
اين ترتيب را براي تك تك موضوعات داخل اسلايدانجام مي دهيم.
همچنين ميتوان روي اسلايدها صداگذاري نمود كه 2 حالت دارد.
1) براي تك تك اسلايدها ازقسمت
Sound نمونه اي راانتخاب كرده وروي آن اعمال كنيم.
2) درليست
Sound آخرين گزينه يعني Other Sound راانتخاب كنيم وصداي موردنظر رااز جاي ديگر انتخاب كنيم.

نكته: در
Power Point ازصداهايي مي توان استفاده نمودكه پسوند .WAV داشته باشند. حال اگربخواهيم موزيكي را روي اسلايدها ازابتدا تا پايان به طوريكنواخت داشته باشيم اولين اسلايد رابا Other Sound شروع مي كنيم و روي بقيه اسلايدها No Sound راتنظيم مي كنيم. به اين صورت موزيك به طوريكنواخت پخش مي شود. البته بايدزمان اجراي موزيك و تعداد اسلايد هارا ازقبل تنظيم كنيم و اگرموزيك زودتراز اسلايدها به اتمام مي رسد، دقيقا روي اسلايدي كه صداقطع مي شود بعدا ازقسمت Other Sound موزيك راشروع كنيم به اين ترتيب مشكلي براي پخش همزمان پيش نمي آيد.

 



در پنجره ي
Custom Animation برگ نشان Chart effect هنگامي فعال مي شود كه دراسلايد ازيك نمودار(Chart ) استفاده كرده باشيم كه مي توان بسته به نوع نمودارeffect هايي را به آن اعمال نمود.
اگرروي اسلايد
Right Click كنيم گزينه ي Slide Layout وApply Design ديده مي شود.

من در اين دوره توانستم در مورد  كار با اينترنت نيز آموزش ببينم كه شامل

 

روش ارسال نامه

 

بعد از رفتن به Mail Box خود گزينه Compose را از Frame سمت چپ صفحه انتخاب مي كنيم

در قسمت
To ، آدرس كامل E- mail شخص گيرنده نوشته مي شود :

موضوع نامه را در قسمت
Subject تایپ می کنیم .
گزینه های
CC و BCC برای ارسال رونوشتی از نامه ، برای شخص یا اشخاص دیگر است .
CC : مخفف Carbon Copy است . رونوشتي از نامه براي كساني كه آدرس آنها در اينجا تايپ شده است ارسال مي کند . در این حالت اولین شخص دریافت کننده نامه متوجه می گردد که این ایمیل برای چه اشخاص دیگری نیز ارسال شده است .
BCC : رونوشتي از نامه براي كساني كه آدرس آنها در اينجا تايپ مي شود ارسال مي کند . به طوري كه شخص اول نمي فهمد كه اين نامه براي چه اشخاص ديگري ارسال شده است .
Save a copy of outgoing Message : يك كپي از نامه در Mail Box ذخيره مي كند .
در قسمت
Body نامه متن خود را تايپ مي كنيم .
بعد از ارسال پيغامي ظاهر مي شود :
(آدرس گیرنده ی نامه )
Your Mail (Subject) has been send to

 

 

پارامترهاي تكميلي در E- mail


اولين گزينه
Forward

در صورتیکه تمایل به ارسال یکی از ایمیل های دریافتی برای شخص یا اشخاص دیگری داشته باشیم از گزینه ی
Forward استفاده می کنیم .
براي
Forward كردن به روش زير عمل مي كنيم .

- بازكردن نامه مورد نظر
- انتخاب گزينه
Forward
در اين صورت
Compose به طور اتوماتيك فعال مي شود و مي توانيم آدرس شخص سوم را در قسمت To وارد كنيم . Subject نامه هايي كه عبارت FWD در ابتداي آنها است يك Email ،Forward شده است كه البته Subject قابل ويرايش است .



Reply

در صورتي كه تمایل داشته باشیم به يك
Email پاسخ دهیم ، يكي از راحت ترين راههاي موجود Reply كردن ایمیل است ، روش كار به صورت زير است :

- انتخاب نامه و خواندن آن
- انتخاب گزينه
Reply
در اين صورت
Compose به صورت اتوماتيك فعال شده و آدرس شخص فرستنده نامه قبلي به عنوان آدرس شخص گيرنده جديد فرض خواهد شد . عبارت Re قبل از Subject نامه قرار مي گيرد و متن نامه شخص قبل در قسمت Body ديده مي شود و بنابراين امكان ارسال جواب نامه همراه با متن نامه قبلي شخص فرستنده وجود دارد .


طريقه حذف نامه ها :

جهت جلوگيري از پرشدن
Mail Box بايد Email هاي ناخواسته يا برخي از Email هاي قبلي كه خوانده شده و نيازي به آنها نداريم را حذف كنيم .



روش اول حذف يك
Email :

1- انتخاب
Check Mail
2- مشاهده
E mail مورد نظر
3- انتخاب گزينه
Delete

روش دوم :

بعد از رفتن به صفحه ی
Check mail ، Check Box موجود در کنار نامه ی مورد نظر را فعال کرده و سپس گزینه ی Delete را Click كنيم . با حذف يك Email اين Email به محلي به نام Trash منتقل خواهد شد تا در صورت لزوم بازيافت شود .



طریقه ضميمه كردن يك فايل ِ
Attachment

1- انتخاب گزينه
add / delete attachment و باز شدن فرم انتخاب فايل
2- انتخاب گزينه
Brows و پيدا كردن فايل مورد نظر
3- انتخاب گزينه
Attach
4- انتخاب گزينه
Done

 

 

پوشه ها (Folders) :

ما می توانیم نامه هایی با موضوعات مختلف را در پوشه های متعدد نگهداری نماییم . برای ایجاد یک پوشه به سه روش می توان عمل کرد :

 



- روش اول

انتخاب گزینه ی
Foldersاز فریم سمت چپ Mailbox . در این حالت صفحه ای برای دریافت نام Folder جدید باز می شود . با درج نام و انتخاب کلید Add Folder ، Folder جدید به لیست Folder های موجود اضافه خواهد شد . ( در این صفحه لیست Folder های استاندارد صفحه ی Inbox نمایش داده شده است )

- روش دوم

انتخاب گزینه ی
Add که در مقابل گزینه ی Folders قرار دارد . با انتخاب اين گزینه پنجره ای باز می شود که نام Folder جدید را دریافت می کند . پس از فشردن کلید Ok ، Folder جدید در لیست Folder های موجود اضافه خواهد شد .

- روش سوم

انتخاب منوی کشویی
Move To Folder که در سمت راست صفحه ی Inbox تعبیه شده است و سپس انتخاب گزینه ی new Folder از منوی جاری و کلیلک بر روی گزینه ی Ok
برای انتقال ایمیل به
Folder مورد نظر Check Box کنار ایمیل را فعال کرده ، از منوی کشویی سمت راست نام Folder را انتخاب و با فشردن کلید Ok میل جاری را به پوشه ی مربوطه انتقال می دهیم .
چنانچه بخواهیم يك
folder را نمايان يا پنهان كنيم از لیست Folder های موجود گزینه ی Hide یا Show مقابل My Folders را کلیک می کنیم . در حالت عادی که Folder ها آشکار می باشند گزینه ی Hide فعال است . با یک بار کلیک روی این گزینه بطور اتوماتیک تبدیل به Show خواهد شد . این در حالی است که با این عمل Folder ها مخفی شده اند .

ايجاد دفترچه
Address Book:

براي ساختن
Address Book بعد از اينكه وارد Mail Box خود شديم روي منوی Addresses كليك مي كنيم ، سپس روي دكمه Add contact كليك كرده صفحه جديدي جهت وارد كردن اطلاعات مربوط به فرد مورد نظر باز ميشود.
اطلاعات را واردمي كنيم حال با مراجعه به صفحه اول كتابچه آدرس خواهيم ديد كه آدرس شخص مورد نظر اضافه شده كه با كليك روي نام آن ميتوانيم به اطلاعات وارد شده دسترسي پيدا كنيم .
جهت تغيير هر یک از اطلاعات مربوط به اشخاص درج شده در دفترچه ی آدرس روی نام شخص مورد نظر کلیک کرده ، پنجره ای باز می شود که در آن امکان حذف و یا ویرایش اطلاعات وجود دارد .
اگر برای شخصی میلی ارسال کرده باشيم که آدرس پست الکترونیکی او در دفترچه ی آدرس ما موجود نمی باشد ، پس از ارسال ایمیل و دریافت پیامی مبنی بر ارسال ایمیل برای نامبرده ، با درج علامت تیک در مقابل آدرس ایمیل ازما می خواهد که در صورت تمایل آدرس جدید را به دفترچه ی آدرس خود اضافه نماییم که با فشردن کلید
Add To Address Book می توان این کار را انجام داد .

 


پوشه ها (
Folders) :


پوشه هاي ثابت :

پوشه هاي
Trash , Draft, Sent, In box, Bulkmail غير قابل تغيير و حذف كردن مي باشند ولي پوشه هايي را كه خودمان درست مي كنيم ميتوانيم حذف كنيم يا نام آنها را تغيير دهيم .
براي تغيير نام يك پوشه در فريم دست چپ
Check mail روي Folder كليك مي  نمائيم.
سپس در صفحه اي كه ظاهر ميشود لیستی از تمامی
Folder های موجود اعم از آنچه که ما ساخته ایم و یا Folder های استاندارد Yahoo نمایش داده می شود . از ليست پوشه ها ، پوشه هایی را که توسط خود ما ایجاد شده اند را می توانیم تغییر نام داده و یا حذف کنیم ، ولی پوشه های استاندارد تنها شامل امکان تغییر مشخصات و یا خالی کردن پوشه می باشند . اگر بخواهيم از نامه اي كه ارسال ميشود يك نسخه بايگاني داشته باشيم كافي است هنگام ارسال نام جلوي گزينه Save copy to sent folder تيك بزنيم.

Save Draft محلي براي ذخيره موقت نامه ها :

هميشه قبل از اتمام تايپ نامه آن را در پوشه
Draft ذخيره مي كنيم تا در صورت قطع ارتباط يك نسخه از مطالب داشته باشيد.

Spam : بايد توجه داشت که ارسال ايميل به تعداد زياد و به منظور بازاريابي بدون اينکه طرف شخصا خود اقدام به دريافت ايميل کرده باشد جرم محسوب ميشود و يکي از التزامات ارسال ايميل به قصد بازاريابي دادن اجازه به مشترک جهت حذف آدرس ايميلش از ليست ميباشد.در مجموع اينکه بايد مواظب آدرس ايميلمان باشيم

 

 

. عوض كردن مشخصات Account

براي اين منظور ابتدا وارد صندوق پستي خود مي شويم ، سپس از Frame سمت چپ ، منوی Mail گزينه Options و یا از منوی سمت راست گزینه ی Mail Options را انتخاب می کنیم . براي عوض كردن مشخصات Account از صفحه اي كه ظاهر مي شود گزينة‌ Account Information را انتخاب مي كنيم .
براي عوض كردن
Password به روش زیر عمل می کنیم :
در صفحه ی
Mail Options از منوی سمت چپ گزینه ی Account Information را انتخاب می کنیم ، چون این صفحه مربوط به مشخصات شخصی کاربر می باشد ، برای اطمینان مجددا از کاربر تقاضا می شود کلمه ی عبور خود را وارد نماید .
صفحه ای باز می شود که در آن نام ،
Id و آدرس پست الکترونیکی کاربر با رنگ قرمز نمایش داده شده اند که این بدان معناست که این گزینه ها قابل تغییر نمی باشند . برای تغییر کلمه ی رمز ، گزینه ی Change Password را انتخاب کرده ، صفحه ای باز می گردد که در آن از کاربر می خواهد کلمه ی عبور جاری خود را وارد نموده و سپس Password جدید را انتخاب و وارد مي كنيم و برای اطمیان از صحت رمز یک بار دیگر هم وارد شود و سپس انتخاب گزینه ی Save .

 

 


Signature (امضاي ديجيتال)

در صورت دلخواه مي توان يك امضای دیجیتالی درست كرد كه هميشه به طور اتوماتيك در پايان نامه هايمان ظاهر شود . در صورت انتخاب گزينه
UseSignature در پايين قسمت Body امضاء در انتهاي نامه ضميمه خواهد شد .
متن مورد نظر را وارد كرده و گزينه
Save را انتخاب مي كنيم در صورت انتخاب اين گزينه امضا به طور پيش فرض در انتهاي همه نامه ها قرار خواهد گرفت .

گزینه ی
Color

در صورتیکه بخواهیم رنگ
Background صندوق پستی خود را به دلخواه تغییر دهیم از این گزینه استفاده مي نماییم . این گزینه در صفحه ی mail optionsدر منوی سمت چپ صفحه قرار دارد . در صورت انتخاب این گزینه صفحه ای باز می شود که می توان رنگ دلخواه را انتخاب نموده و سپس گزینه ی Save را انتخاب نمود . در اینصورت صفحه ی Mail Box مان به رنگ دلخواهمان تغییر شکل خواهد داد .

 


طريقه فرستادن
Greeting Card از سايت Yahoo


1- به روي صفحه اصلي
Yahoo مي رويم 2- از گزينه هاي آن Greeting را انتخاب مي كنيم .
3- در اين صفحه كه نمونه اي از كارت پستالها و نيز موضوعاتي كه مي توان در ارتباط با آنها كارت پستال فرستاد ، وجود دارد .
4- انتخاب موضوع كارت پستال
5- نمونه اي از كارتها در اين صفحه قرار دارد ممكن است همه موضوعات در اين صفحه موجود نباشد.
6- انتخاب كارت پستال مورد نظر
7- پر كردن فرم مربوط به كارت پستال كه شامل گزينه هايي مثل آدرس گيرنده و پيامي كه در كارت پستال ذكر مي شود و در بعضي سايتها حتي امکان انتخاب موزيك براي كارت پستال نیز وجود دارد.
8- در اينجا 2 گزينه داريم
Preview كه كارت پستال را در حالي كه پيام ما در آن قرار دارد نشان مي دهد و گزينه Send كه كارت پستال را ارسال می کند .

برای ارسال کارت پستال می توانیم در صفحه ی
Compose بر روی صورتک Greeting در سمت راست صفحه کلیک می کنیم تا صفحه ی اصلی Greeting های Yahoo نمایش داده شود .

 

 

Out look express

در اين نوع Mail Account ، صندوق پستي بدون اتصال به شبکه اينترنت وجود خواهد داشت. اما براي داشتن اين Mail Box نيازمند فضايي در ISP هستيم که استفاده از آن با داشتن يک Username و Password صورت ميگيرد.

پيكر بندي
Out look Express:

پس از باز كردن برنامه وارد منوي
Tools ميشويم و به ترتيب خواهيم داشت :
Tools/account
در پنجره اي كه باز ميشود ، گزينه
Add و سپس Mail را انتخاب ميكنيم.
در اينجا نامي را كه ميخواهيم به
Account اختصاص دهيم تا نامه هاي پستي به اين نام در جدول نامه هاي گيرنده ظاهر شود را وارد مي كنيم.
سپس با كليك بر روي
Next به مرحله بعدي ميرويم . قسمت All ready have an email address that’s liketo use را انتخاب ميكنيم .در Edit box آدرس كامل email خود را وارد ميكنيم و سپس با كليك روي Next به پنجره بعدي ميرويم .
SMTP,POP3 را كه توسط ISP به ما داده ميشود وارد ميكنيم سپس با فشردن كليك Next به مرحله بعدي ميرويم. در قسمت accountname نام user خود در Isp و در قسمت password كلمه رمز خود را تايپ ميكنيم ، سپس Next را كليك و Finish ميكنيم.
حال براي منصوب كردن
connection به آن روي properties كليك كرده و سپس از پنجره يكي از connection هاي موجود را به آن نصب ميكنيم.

چاپ و ذخیره اطلاعات صفحه

1- ذخيره صفحه کامل وب :
از آنجايي كه يك صفحه وب ميتواند حاوي تعدادي فايل تعبيه شده مانند عكس و صوت و
. باشد ، بــــراي ذخيره آن و بطور کلي ذخيره کليه فايلهاي HTML و فايلهاي گرافيكي و ... بايـد گــزينه Web page complete را انتخاب نماییم. IE بطور خودكار پوشه اي را با نام فايل ذخيره ميكند پوشه در همان محلي كه فايل وجود دارد ذخيره می گردد.

2-
Archive :
باعث ذخيره صفحه وب ميشود ولي فولدر جداگانه از فايلهاي تعبيه شده به وجود نمي آورد.

3-
HTML Files :
فقط سند
HTML ذخيره ميشود (HTML files) در قسمت Save as type عناصر گرافيكي و تعبيه شده در فايل وجود نخواهد داشت.

4- فقط متني كه روي صفحه وب وجود دارد ذخيره شود .

متن بدون برچسب هاي
HTML ذخيره ميشود. تفاوت حالت 3 و 4 در آن است كه در حالت 3 متن فرمت شده را در دسترس داريم و تصويري را مشاهده نمي كنيد ولي در حالت 4 متن ذخيره شده شامل هيچ فرمت ، تصوير گرافيكي و ... نمي باشد . بطور كلي براي ذخيره صفحات وب وارد منوي File شده و گزينهSave را انتخاب مي كنيم در قسمت Save as type يكي از 4 گزينه بالا را بر حسب دلخواه انتخاب ميکنيم و در قسمت File name نامي را براي صفحه در نظر مي گيريم.



چاپ اطلاعات صفحه :

Browser امكان چاپ صفحات وب را در اختيار ما ميگذارد. براي چاپ صفحه كافي است روي دكمه Print در نوارابزار كليك كنيم يا از منوي File گزينه Print را انتخاب نمائيم.
در وضعيت پيش فرض ، پيش زمينه صفحه چاپ نميشود.
Internet Explorerنه تنها به ماامكان چاپ صفحه جاري و نيز صفحات پيوندي را ميدهد،بلکه با در نظر گرفتن اين نکته که تعداد پيوند ها در يک صفحه متفاوت ميباشد، ممکن است تعداد صفحات زير چاپ از نظر ما بيشتر باشد .براي چاپ يك صفحه وب بعد از انتخاب Print در منطقه Printframes گزينه As laidout on screen را كليك كرده و کليد OK را مي زنيم و موارد را تائيد مي  نماییم.
براي چاپ موارد انتخاب شده در منطقه
Print Range روي گزينه Selection كليك مي كنيم با انتخاب OK متن انتخابي چاپ مي گردد.
به منظور چاپ فريم ها در صفحات جداگانه، در قسمت
Print Range روي گزينه All frames Individually كليك كرده و سپس کليد OK را زده و تائيد ميکنيم. هر فريم جداگانه چاپ ميشود. براي چاپ يك فريم تنها در ناحيه Print Frames روي گزينه Only the selected frame كليك كرده وبعد OK تا فريم انتخابي چاپ گردد.
براي چاپ اسناد و پيوند آنها گزينه
Print All linkedDocuments را كليك مي نمائيم و سپس OK مي كنيم تا فريم انتخابي با تمامي اسناد پيونديش چاپ گردد.

 

 

مديريت فايلهاي موقت

(Internet Explore (IE براي افزايش سرعت مرورگر نسخه اي از هر فايل بازديد شده را روي هارد ديسك ذخيره ميكند. هر بار كه ما دوباره به آن سايت برميگرديم ابتدا كامپيوتر احتمال وجود Copy را بررسي ميكند ، اگر كامپيوتر اين Copy را داشته باشد همان فايلها را به نمايش مي گذارد اگر اين كار انجام شودسرعت نمايش اطلاعات به مراتب بيشتر از زماني است که اطلاعات مستقيماً از اينترنت دريافت شود. زيرا نمايش فايل از هارد ديسك خيلي سريعتر است فرايند ذخيره سازي و نمايش فايلهاي محلي را Caching مي گويند. Browser فايلهاي ذخيره موقت (Cached files) را درپوشه Temporary Internet Files قرار ميدهد. Browser امكان اعمال تنظيماتي براي Temporary files را به ما ميدهد.بوسيله Browser ميتوانيم سرعت بارگذاري صفحات Web را افزايش دهيم.
همچنين ميتوانيم به منظور ذخيره فايلهاي موقت (
Cached) فضايي بر روي ديسک تعيين كنيم.
نحوه به روز رساندن اطلاعات صفحات وب ذخيره شده :
براي انجام اين تنظيم گزينه
Settings را كليك ميكنيم 4 گزينه براي اين تنظيم داريم كه عبارتند از :

Every visit tothe page

بروز رساني
IE براي صفحاتي که مورد بازديد قرار ميگيرند.

Every time you star Internet Explorer

IE روند به روز رساني صفحاتي را كه آخرين بار مشاهده نموديم بررسي و كنترل ميكند و اطلاعات جديد در مورد صفحاتي كه در جلسه جاري بازديد مي كنيد را بررسي نمي نمايد.



Automatically

IE اطلاعات جديد را در مورد صفحاتي كه آخرين بار بازديد شده بررسي ميكند ولي با گذشت زمان و چنانچه فايلهاي صفحات وب تغييرات منظمي نداشته باشند بررسي و به روز رساني با روند كندتري انجام مي پذيرد. IE هيچ گاه به روز رساني را كنترل نمي كند و براي به روز رساني لازم است روي كليد Refresh كليك شود. بعد از انجام تنظيمات ، اهرم كشويي كه در زير آن نوشته شده :
On theamount of disk space to use
به طرف چپ يا راست كشيده ميشود و اندازه اختصاص يافته براي حافظه
cache براي ذخيره پوشه Temporary Internet Files تغيير ميكند.

 



افزودن يك آدرس وب به ليست سايتهاي مورد علاقه Favorites :

ابتدا به صفحه اي كه ميخواهم آن را به ليست Favorites اضافه كنيم ميرويم. سپس از Toolbars گزينه Favorites را انتخاب نموده صفحه به دو قسمت تقسيم ميشود. از قسمت چپ صفحه گزينه Add را كليك نموده ، سپس نامي را به دلخواه براي سايت انتخاب مي کنیم و سپس با کليد OK موارد را تائيد مي نماییم.

بطور كلي
Favorites داراي فولدرهاي زير است :
Soft ware up dates, Media, Links, Chanel ماميتوانيم سايتها را به روش بالا مستقيماً داخل Favorites ذخيره كنيم. يا اگر خواستيد به منظور سامان دهي بهتر آنها را داخل فولدر ذخيره نماییم.
برای اینکار كافي است پس از انتخاب گزينه
Add روي دكمه Creat in كليك كرده فولدر مورد نظر را انتخاب و موارد را تائيد كنيم . همچنين ميتوانيد فولدرهايي اضافه كنيم كه در زير به شرح آن مي پردازيم.
بعد از انتخاب گزينه
Favorites از Toolbar به منظور سازماندهي فولدرها روي گزينه Organize كليك كرده  تا پنجره اي ظاهر شود.
انتخاب
Creat Folder باعث بوجود آمدن فولدر جديد ميشود . با كليك بر روي فولدرهاي جاري و انتخاب Rename ميتوانيم نام آنها را عوض كنيم با كليك روي فولدر مورد نظر و انتخاب Delete فولدر پاك ميشود و همچنین با انتخاب سايت مورد نظر قسمت راست و كليك بر روي Move to Folder ليستي از اسامي بقيه فولدرها ظاهر ميشود كه با كليك روي فولدر مورد نظر و انتخاب گزینه ی OK سايت مورد علاقه به فولدر انتخاب شده انتقال پیدا میکند.

مشخص كردن صفحات وب براي مشاهده در حالت
Offline :

براي مشاهده يك صفحه در حالت
Offline به هنگام ايجاد يك ورودي براي ليست Favorites پس از اينكه كادر Add باز شد گزينه Make Availble Offline رابايد فعال كنيم.
به اين ترتيب روي سايت مورد نظر كليك كنيم و بعد از آن پنجره را ببنديم. اين روش فقط براي به روز رساني يك صفحه است .

 


به روز رساني همه صفحات Offline :

براي اين كار در منوي
Tool روي Synchronize كليك مي نمائيم به اين ترتيب مندرجات Favorites بارگيري ميشود.
فرايند بروز رساني اطلاعات در فايلها به معني حذف اطلاعات قديمي نيست، مرورگر اينترنت اطلاعات جديد را يافته و آنها را بارگيري ميكند.

History

پوشه ثبت وقايع (History) :

Browser بصورت خودكار وقايع هر جلسه مرور در اينترنت را در پوشه اي به نام History ثبت و ضبط مي نمايد . براي مشاهده مطالب پوشه بر روي History كليك كرده نوار History در امتداد طرف چپ Browser ظاهر ميشود.

تنظيمات مربوط به ثبت وقايع :

تغيير مشخصات پيوندها (Link) و رنگ زمينه و متن

رنگ پيوندها را ميتوان مانند رنگ متن و Background ( پس زمينه ) سفارشي نمود. در قسمت General روي دكمه Colors كليك ;كرده تا پنجره مربوط به آن باز شود .

ابتدا در قسمت چپ پنچره در قسمت
Colors ميتوانيم رنگText و پس زمينه صفحه را تغيير دهيم به اين ترتيب كه روي مربع كليك كنيم تا جعبه رنگ باز شود. سپس رنگ دلخواه را انتخاب مي نماییم.
علامت زدن دكمه
Use windows colors سبب مي شود تا رنگ پيش فرض در نظر گرفته شود.درقسمت راست صفحه Links ميتوانيم رنگ پيوندها را تغيير دهيم. به اين ترتيب كه روي دكمه رنگ Visited كليك كنيم و در جعبه رنگ باز شده رنگ دلخواه مثلاً قرمز را انتخاب نماییم ، سپس روي دكمه رنگ Unvisited كليك كنيم تا جعبه رنگ ظاهر شود و سپس رنگ سبز را انتخاب كنيم. پيوندهايي را كه كليك نكرديم به رنگ سبز ظاهر مي شود و پيوندهاي كليك شده به رنگ قرمز .
علاوه بر اين ميتوانيم يك رنگ
Hover به پيوندها اضافه كنيم. منظور از Hover قرار دادن نشانگر ماوس روي يك پيوند بدون آنكه پيوند را كليك كرده باشيم مي باشد.


جستجو در اينترنت دو صورت دارد:

1- بر اساس كلمات كليدي
2- جستجو از طريق
category


قواعد حاکم بر جستجو :

AND
IRAN and Industry صفحاتي كه مربوط به يك كدام يا هر دو باشد مي يابد. گيومه “ “ در ابتدا و انتهاي كلمه براي جستجو دقيق استفاده ميشود.

استفاده از پرانتز :

جستجوي ما را واحد ميكند
IRAN+INDUSTRY- not Isfahan در مورد صنعت ايران صفحاتي را جستجو ميكند كه Isfahan در آنها نيست .

نكته :

(به جاي
AND ميتوان از + و به جاي NOT ميتوان از نيز استفاده كرد.)

Case : اغلب موتورهاي جستجو به بزرگي و كوچكي حروف حساس هستند.

Match Case : جستجوي گسترده در اينترنت روش مناسب جهت گسترده کردن جستجو در اينترنت از Match Case ميباشد.

 


در قسمت امور رايانه با مفهوم وبلاگ وايجاد محيط آن نيز آشنا شدم

 

وب لاگ محيطي است كه به ما امكان انتشار ايده ها ، افكار و ديدگاههاي خود همانند يك روزنامه نگار را مي دهد .


چگونگي ايجاد يك وب لاگ شخصي در
persianblog.com

بعد از وارد شدن به سايت مورد نظر از منوي دست راست صفحه گزينه ي عضويت در سايت را انتخاب كرده سپس فرمي به فارسي برايمان ظاهر مي شود لازم به ذكر است كه فقط مواردي كه در كنار آن * وجود دارند پركردن آن اجباري است .

نكاتي در هنگام پركردن وب لاگ :

1- تمامي فيلدهايي كه داراي علامت * هستند بايد با دقت پر شوند .
2- با فشردن همزمان كليدهاي
Shift + Alt مي توانيد زبان را به فارسي و يا انگليسي تبديل كنيد . بايد توجه كرد زبان فارسي سايت مستقل از نوع سيستم عامل است .
3- شناسه ي كاربري مي تواند تركيبي از حروف و اعداد باشد .
4- استفاده از حروف فارسي در شناسه كاربري مجاز نمي باشد .
5- عنوان وب لاگ شما معرف شخصيت شماست ، جمله اي مناسب انتخاب كنيد .
6- كلمه ي عبور نسبت به حروف كوچك و بزرگ حساس مي باشد هنگام وارد نمودن آن به كليد
Space دقت كنيد .
بعد از ايجاد وب لاگ براي ورود به آن مي توانيد گزينه ي ورود به سايت را انتخاب كرده و با دادن شناسه كاربري و كلمه ي عبور وارد محيط وب لاگ خود شويد .


پس از آن محلي شبيه به محيط
Word برايمان ايجاد مي شود .
براي وارد كردن عكس از منوي بالا گزينه ي
Insert image را بايد انتخاب كرد در قسمت URL address عكس مورد نظر را وارد مي كنيم . در قسمت متن توضيحي ، متني را كه مي خواهيد با بودن ماوس بر روي عكس آن متن ظاهر شود را قرار داده و در قسمت ابعاد عكس ، سايز را تنظيم مي كنيم .


لازم به ذكر است عكسها بايد در جاي ديگري
Upload شده باشند و URL آنها در اينجا ذكر شود . براي لينك كردن فايل يا عكس بعد از انتخاب كردن item مورد نظر گزينه ي Create & edit hyper link را انتخاب و URL مورد نظري را كه مي خواهيم item مورد نظر به آنجا وصل شود را وارد مي كنيم و سپس گزينه ي فرستادن يادداشت و بازسازي وبلاگ را كليك مي كنيم . سپس با زدن خروج از سايت محيط از محيط وب لاگ خارج شده و بازدن Persianblog.com .شناسه ي كاربري//:http مي توانيم وب لاگ خود را مشاهده كنيم و با كليك بر روي پيام هاي ديگران نظرات خود را درباره ي نوشته هاي آنان ارائه دهيم .
براي عوض كردن قالب وب لاگ بعد از ورود به محيط ، گزينه ي انتخاب قالب را كليك مي كنيم و يكي از قالبهاي موجود را انتخاب و براي محيط وبلاگ خود ثبت مي كنيم .
براي ويرايش وب لاگ خود بعد از وارد شدن به وب لاگ در قسمت پايين صفحه گزينه ي
Edit را انتخاب و با تغيير دادن متن و كليك بر روي گزينه فرستادن يادداشت و بازسازي وبلاگ آن را تغيير مي دهيم .

مي توانيم قالبهاي ديگري به جز قالبهاي مربوط به سايت
persianblog از سايتهاي ديگر انتخاب كنيم . روش استفاده از آنها اين است كه Source قالب مذكور را در Front page كپي كرده و گزينه ي مفروض خود را وارد كنيم و سپس در قسمت ويرايش قالب كل قالب persianblog را حذف كرده و Source قالب خود را از FrontPage به آن Copy كنيم