close
تبلیغات در اینترنت
آموزش مفهوم جمع اول ابتدایی
loading...

سایت پروژه های علمی

آموزش مفهوم جمع اول ابتدایی

آموزش مفهوم جمع اول ابتدایی

آموزش مفهوم جمع اول ابتدایی

عنوان موضوع درس: آموزش مفهوم جمع         محل تدریس : کلاس درس     صفحه: 86

روش تدریس: 9 گام کانیه، تفحص گروهی، دریافت مفاهیم.                        مدت تدریس: 20 دقیقه.

هدف کلی: معرفی نماد جمع و حاصل جمع.                                            مدرس :

                                    دانش آموران با مفهوم جمع آشنا شوند

هدف جریی:

                                  دانش آموران با کاربرد جمع به خوبی آشنا شوند.

                                 دانش آموزان بتوانند مفهوم جمع را توضیح دهند.

اهداف رفتاری

                                دانش آموران بتوانند تعداد هر شکل را بشمارند و در کایان هر شکل ینویسند .( از چپ به راست و حاصل را بنویسند ).

                                تعداد اشکال داده شده در صفحه را به اندازه عدد داده شده رنگ کنند .

مهارتی

                               همزمان تعداد بیشتری از انگشتان دست چپ را ببندند و معادل آن را از دست راست باز کنند .

                               دانش آموزان به هم گروهی های خود احترام بگئارند .

نگرشی

                                در مورد جواب دادن به سوالات معلم نوبت را رعایت کنند .

وسایل مورد نیاز:

تصاویرف ماهیک، نی پلاستیکی،جعبه شکلات، لیوان یکبار مصرف،مداد رنگی، عکس ها ، جدول ارزشیابی کنار تابلو .

رفتار وروردی:

معلم با سلام و احوتال پرسی .ترد کلاس می شود . بچه های عزیز شلام. حتلتون خوبه؟ خوبید ؟

  • بله خوبیم .
  • خدا رو شکر که همه خوبید .

حضور و غیاب:

بچه های گلم ، حضور و غیاب می کنم ببینم همه حاضر هستید یا نه؟

فاطمه خانم- مریم – لیلا- ساناز- نرگس – زهرا- بیتا – سولماز .

حاضر – حاضر – حاضر –

خوب خدا رو شکر که همه هستید .

دیدن تکالیف جلسه­ی قبل:

عزیزان من تکالیف جلسه-0ی قبل رو بزارید روی میز می خوام نگاه کنم .

  • آفرین . چقد قشنگ و تمییز و زیبا نوشتید ( خیلی عالی).
  • شما هم بیشتر دقت کن یه کم تمییز تر بنویس آفرین دخترم .

کارهای آغازین قبل از تدریس:

دخترای گلم همه شما می دونید که باید هر کاری را با نام خدا شروع کنیم . سپس ( به نام خدا ) را روی تابلو گوشه سمت راست تابلو می نویسیم .

گروه بندی:

بچه های گلم می خوام شما را طبق همیشه به گروه های دو نفری تقسیم کنم .

گروه 1          گروه 2           گروه 3                            گروه 4

صندلی ها یا نیم کت ها را طوری می چینیم که روبروی هم قرار بگیرند و طوری باشد که معلم به راحتی بتواند در کنار آنها بایستد و نظارت کامل بر کارهای دانش آموزان داشته باشد .

ارزش یابی تشخیصی:

دخترای عزیزم ف گروه ها را به نوبت صدا می کنم بیاید پای تابلو تا چند تا سوال از درس فبل بپرسم ببینم خوب یاد گرفتید یا نه ؟

  • گروه 1 و گروه 2 از هر کدومتون یک نفر با انتخاب خودتون بیاید پای تابلو .
  • عزیزانم این دایره هایی که داخلش عددهارو نوشتم را پایین آنها علامت کمتر یا بیشتر بگذارید .
  • آفرین به گروه 1 درست نوشتید ممنون بسیار عالی ( کارت تشویق و در کنار جدول ارزش یابی ستاره می گیرند ).
  • گروه 2 هم بسیار عالی ممنونم( کارت تشویق و امتیاز ستاره می گیرند ).
  • بچه های گلم برید بنشینید ممنونم آفرین به شما .  

گام اول : ایجاد انگیزه:

وسایلی را که برای آموزش آوردیم را روی میز گئاشتیم و جلوی چشم دانش آموزان می گئاریم.

بچه ها سوال می کنن که این شکلات ها و نی ها برای چی ؟بچه های عزیزم صبر کنید توضیح میدم . بچه های عزیزم یک داستان می گم خوب گوش کنید .

یکی بود و یکی نبود . زیر گنبد کبود یه آقا خرگوشه بود سه تا هویج داشت . هویج های خودش رو با هویج های دوستش که چهار تا هویج داشت با هم روی هم بزارند تا هویجاشون بیشتر بشه برای تولد خرگوش کوچولو.

  • بچه ها فکر می کنید سه تا هویج آقا خرگوشه با چهار تا هویج دوستش با هم چند تا بشه؟با هم چند تا بشه؟
  • خانم اجازه 7 تا میشه.
  • آفرین بچه های گلم 7 تا میشه . انها کلی خوشحال شدند که تونستن به  اندازه کافی هویج برای تولد خرگوش کوچولو داشته باشند .

گام دوم : آشنا شدن با موضوع درس:

دخترای گلم داستان رو شنیدید . ما هم می خوتیم مثل آقا خرگوشه چند تا شکلات بزاریم روی هم ببینیم با همدیگه چند تا میشه .

حالا من 3 تا شکلات به گروه 3 میدم و 2 تا شکلات هم به گروه 4 شما با هم فکر کنید و بشمرید ببینید چند تا میشه و بمن بگین.

گروه 3 : 5 تا

گر.ه4: 5 تا

آفرین بچه های گل درسته .

گام سوم : ارائه­ی محرک ذهنی( چارت، پیوسته)

مجسم: با نی های پلاستیکی رنگی که کعلم آورده در یک لیوان 5 نی و در دیگری یک نی می گذارد و از دانش آموزان می پرسد که هر یک از لیوان ها چند تا نی دارد ؟

گر.ه 1: 5 تا

گروه 2 : یکی

  • حالا نی های خودتونو  با هم توی یک لیوان بریزید و بشمارید که چند تا نی میشه ؟
  • اجازه میشه 6 تا نی .
  • ـفرین بچه های گلم درسته .

نیمه مجسم :

معلم روی تابلو تعدادی عکس ( گل یا ستاره می کشد). بچه های گلم خوب نگاه کنید در یک گردی دو ستاره و در دیگری 4 ستاره کشیدم. عدد هر گردی را زیر آن بنویسید و بعد بگید که روی هم دیگه چند تا میشه .

  • گروه 3 : گردی اول دو تا با گردی دوم 4 تا میشه 6 تا .
  • آفرین بسیار عالی . ( کارت تشویق با ستاره در جذول ارزشیابی) .

ذهنی :

دخترای گلم فکر کتید که توی ذهنتون مامانتون به شما 5 تا گیلاس داده بعد بابا هم میاد به شما 3 تا گیلاس میده روی هم چند تا گیلاس میشه؟

خانم اجازه میشه 8 تا .

آفرین دختر گلم خیلی عالی .

گام جهارم : ( تحریک دانش آمور با استفاده ار مواد آموزشی)

معلم دوباره در مورد روی هم گئاشتن شکلات و نی صحبت می کند . که متوجه شدید بچه ها که شکلات ها را روی هم گئتشتیم چند تا شد ؟یا نی ها را روی هم گئاشتیم چند تا شد ؟

بچه های گلم علامت روی هم گئاشتن یا علامت جمع به این صورت است . (+)

بچه ها علامت جمع مثل اینکه دو تا مداد را روی هم بگذاریم .

حالا به شما هر گروه چند تا مداد رنگی میدم تا با هم جمع کنید و جواب را به من بدید .

گام پنجم : ( فعالیت گروهی )

دخترای عزیزم به گروه 1 ؛ 5 تا مداد رنگی

گروه دو ؛ 4 تا مداد رنگی با 2 مداد رنگی .

گروه 3: 5 تا مداد رنگی با 1 مداد رنگی .

گروه 4 : 3 تا مداد رنگی با 1 مداد رنگی .

3  دقیقه زمان میدم که با هم جمع کنید و بمن بگید .

گام ششم : ارائه گزارش فعالیت گروه .

زمان 3 دقیقه تموم شد حالا هر کدام جواب را بمن بگید تا در صورت درست بودن امتیار بگیره .

گروه 1 : 5 تا

آفرین بسیار عالی( کارت تشویق در کنار جدول ارزش یابی ستاره می گیره )

گر.ه 3 :5 تا

خیلی عالی – ممنون( کارت تشویق در کنار جدول ارزش یابی ستاره می گیره )

گام هفتم : باز خوزد گیری ( ارزش یابی تکوینی)

بچه های عزیزم ازتون چند تا سوال میپرسم خوب جواب بدید .

حالا من چند تا شکل پای تابلو می کشم و صدا میزنم بیاید از هر گروه آن را حل کنید .

گروه 3 : در یک گردی 4 تا ستاره و در گردی دیگر دو تا .

خانم اجازه میشه 6 تا .

آفرین خیلی عالی ممنون.

و گروه 2 : در یک گردی 3 تا سیب و در دیگری یک تا سیب.

خانم اجازه میشه 4 تا نوشتم .

خیلی خیلی ممنون. بسیار عالی .

گام هشتم : رزش یابی و رفع اشکال پایانی

در بین گروه ها اگر با مشکلی روبرو بودند متوجه میشیم و دقت می کنیم و رفع اشکال می کنیم . و باز هم سوال می کنیم که اگر هر کسی متوجه نشده بپرسه هر جا رو که بلد نیست توضیح بدیم .

بچه های گلم به هر گروه شکل هایی رو که با مقوا درست کردم رو میدم در کنار هم جمع می کنید و جواب رو بمن میگید .

گروه 4 : 5 تا گردی و دو تا ستاره .

گروه 1 : 6 گردی و یک ستاره

گروه 4 : خانم اجازه ما جمع کردیم 7 تا شد .

گر.ه 1 :خانم اجازه ما جمع کردیم 7 تا شد.

گام نهم : تکلیف خلاقانه

بچه های عزیزم برای جلسه بعد چند تا جمع رو با رسم شکل توی دفترتون بنویسید و برای من بیارید .

خسته نباشید .

نظرات () تاریخ : دوشنبه 30 شهريور 1394 زمان : 21:22 بازدید : 407 نویسنده : nevisandeh
ارسال نظر برای این مطلب

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی

تبلیغات
Rozblog.com رز بلاگ - متفاوت ترين سرويس سایت ساز
اطلاعات کاربری
آرشیو
  • 1396
  • 1394