close
دانلود آهنگ جدید

سوره ناس مقطع اول ابتدایی

سوره ناس مقطع اول ابتدایی

بازديد: 924

سوره ناس

عنوان : سوره ناس        مقطع : اول ابتدایی     زمان پیش بینی شده : 35 دقیقه

 محل تدریس : کلاس درس   تعداد فراگیران : 6 نفر

اهداف کلی : آموزش قرآن اول دبستان

اهداف جزئی : 1) آموزش سوره ناس          2) آشنایی با روخوانی سوره ناس

اهداف رفتاری : حیطه شناختی : به شنیدن و خواندن سوره علاقه نشان دهد

حیطه عاطفی : با معنای عبارت آشنا شود .

حیطه عاطفی : در تصویر شعر هر چیزی را می بیند بیان کند .

حیطه عاطفی : روخوانی ساده ی سوره ی ناس را یاد می گیرد .

حیطه مهارتی : برای خواندن آیه های قرآنی سعی و تلاش می کند .

وسایل مورد نیاز : کتاب درسی ، ماژیک ، دانش آموزان ، نوار کاست ، ضبط صوت ، لوحه ، تابلو

رفتار ورودی : برقراری ارتباط با دانش آموزان و دیدن تکالیف بچه ها و حضور و غیاب

سلام سلام بچه ها گل های زیبای باغ    حالتون خوبه    خوب خدارو شکر  بچه ها همه حاضرن هیچکس غایب نیست

خوب حالا تکالیفتون رو بزارین روی میز تا بیام ببینم آفرین دخترای گلم که اینقدر با دقت تکالیفتون رو انجام دادید . حالا بچه ها با یک صلوات کلاس را شروع می کنیم .

ارزشیابی تشخیصی : خوب بچه ها درس جلسه قبل رو خوب یاد گرفتید سوره نصر را حفظ کردید؟ خوب حالا با هم می خوانیم در این حال لوحه ی مربوط به درس را به تابلو می چسبانیم و با ایجاد انگیزه شروع به درس می کنیم .

بعد از گفتن داستان چند سوال از داستان از بچه ها می پرسیم .

بعد از بچه ها می خواهیم بدون اینکه کتاب را باز کنند آیات را از روی لوحه نگاه کنند و طبق نوار جلو بروند و بعد با هم سه بار تکرار می کنیم .

بعد دانش آموزان را به چند گروه تقسیم کرده و از آن ها می خواهیم که سوره را از همدیگر بپرسند .

ارزیابی پایانی : انتظار می رود که بچه ها سوره ناس را بخوانند .

تکلیف پایانی : سوره ناس را حفظ کرده و برای خانواده خود بخوانند و جلسه بعد همراه یک شعر حفظ شده به کلاس بیایند .

 

 

عنوان : سوره ی عصر     مقطع : پایه دوم ابتدایی   زمان پیش بینی شده : 35 دقیقه

محل تدریس : کلاس درس    تعداد فراگیران : 6 نفر     روش تدریس : فعال

هدف کلی : آموزش قرآن دوم ( سوره عصر )

هدف جزئی : 1) آموزش سوره ی عصر     2) آشنایی با روخوانی سوره ی عصر

اهداف رفتاری : حیطه شناختی : نسبت به آیه ها شناخت پیدا کند و سوره را بخواند

حیطه عاطفی : به خواندن سوره ها علاقه نشان دهد

حیطه عاطفی : با معنای آیه ها آشنا شود .

حیطه مهارتی : به سوالات ارزشیابی پاسخ دهد و مشارکت در کلاس ( دانش آموزان وسایل

 مورد نیاز : کتاب ، ماژیک ، تابلو ، لوحه ، ضبط صوت ، نوار کاست ) .

رفتار وردی : وارد کلاس می شویم و با روی خوش با بچه ها سلام و احوالپرسی می کنیم و تکالیف بچه ها را می بینیم و حضور و غیاب می کنیم :

سلام بچه ها گلم حالتون خوبه خوبین خویشتن سلامتین خوب خدارو شکر بچه ها همه حاضرن کسی غایب نیست خوب خدارو شکر تکالیفتون را انجام دادین خوب ببینم آفرین دخترای گلم .

ارزیابی تشخیصی : درس جلسه قبل رو یاد گرفتید ؟ حالا با هم سوره کوثر را بخوانیم . آفرین دخترای گلم که این قدر خوب حفظ کردید .

ارائه درس : یک داستان در مورد صبر و جهاد برای بچه ها تعریف کرده و در این حال لوحه ی مخصوص را به تابلو نصب می کنیم .

بعد سوالاتی در مورد داستان مطرح کرده و از بچه ها می پرسیم .

مثلا حضرت زینب که خیلی صبر داشت و در باربر مشکلات ایستادگی کرد .

و بعد از بچه ها می خواهیم بدون اینکه کتاب را باز کنیم از بچه ها می خواهیم آیه ها را از روی لوحه نگا کنند و طبق نوار تکرار کنند . بعد سه بار با هم تکرار می کنیم و به طور بخش بخش آیه ها را برای بچه ها می خوانیم و بعد بچه ها را به چند گروه تقسیم می کنیم و از بچه ها می خواهیم سوره و آیه ها را روخوانی کنند و مشکلات را برطرف می کنیم .

ارزیابی پایانی : انتظار می رود دانش آموزان بتوانند 3 آیه سوره ی نصر را بخوانند .

ارائه تکلیف : سوره نصر را برای والدین خود بخوانند و برای جلسه بعد سوره را حفظ کنند .

 

منبع : سايت علمي و پژوهشي آسمان
اين مطلب در تاريخ: یکشنبه 29 شهريور 1394 ساعت: 9:21 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات()

نظرات


نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی